Nagyvilág

EBESZ: újra kellene gondolni a reklámadót

Sérülhet a sajtó sokszínűsége – mondta az Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet sajtószabadság-képviselője.

Magyarországnak újra kellene gondolnia a média reklámbevételeinek megadóztatását, mert sérülhet a sajtó sokszínűsége – vélekedett pénteken Dunja Mijatovic, aki az AP amerikai hírügynökségnek küldött elektronikus levelében adott hangot az adó miatti aggodalmának.

“Hátrányosan hathat a média pluralizmusára és sértheti a sajtószabadságot Magyarországon. A törvényt vissza kellene küldeni a magyar parlamentnek további vitára, amelybe bele kellene vonni az összes érintettet” – írta Mijatovic.

Mint ahogy arról a Hír24 is beszámolt, az adót szerdán fogadta el az Országgyűlés. Orbán Viktor miniszterelnök úgy nyilatkozott, hogy az új adó a médiában képződő extraprofitot célozza megcsapolni a bankok, távközlési cégek és más vállalatok túlzott hasznához hasonlóan.

“Be fogunk szedni 9-10 milliárd forintot egy olyan szektortól, amely nagy méretű, és nagyon nagy profittal dolgozik” – mondta Orbán Viktor pénteken a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik