Nagyvilág

Reklámlevél miatt ürítettek ki egy épületet

Kicsit túltolták a hekk-kampányt egy videojáték marketingesei. Pánik lett a vége.

Hekkelős videojátéktól hangos az internet. A Watch Dogs című, játékosok milliói által várt szoftver a napokban jelent meg világszerte. Főszereplője egy bármit meghekkelni képes okostelefonnal manipulálja Chicago városát, amelyet a történet szerint már egy mindent átszövő operációs rendszer irányít. Közlekedési lámpák, hidak, az úttestből kiemelkedő torlaszok mind a játékszereink lehetnek.

Mivel nagy költségvetésű játékról van szó, sikeressé kell tenni, az Ubisoft kiadó – pontosabban a megbízott reklámcégek – mindent megtesznek tehát, hogy mindenki megismerje. Nem riadnak vissza a gerillamarketingtől és a “kreatív” reklámlevelektől is. Egy hete azzal keltettek feltűnést, hogy berendeztek egy kamu mobilboltot, amelyben a – természetesen indiai – eladó megjavított telefonokra ajándékként feltelepített egy applikációt. Ezzel a vásárlók aztán meghekkelhetik a lámpákat és autókat lophatnak, egészen addig, amíg meg nem érkezik a rendőrség. A végén persze minden kiderül. Íme:

Ennél jóval bénább volt az ausztrál reklámszakemberek akciója, akik egy kisebb széfet küldtek egy szerkesztőségbe, természetesen névtelenül. A mellékelt levél szerint a címzett a hangpostájában találja az instrukciókat, csakhogy az illető riporternek nem volt hangpostája. “A cucc nehéz volt, fekete és kissé ijesztő” – nyilatkozta később. Ezután megpróbált beütni egy kódot, mire a széf hangosan csipogni kezdett. Nem tudták, mit tegyenek, szóltak a hatóságoknak, akik kihívták a bombaszakértőket és evakuálták az egész irodaépületet. A széfet óvatosan felfeszítették; természetesen a játék és némi ajádnék volt benne.


Forrás: mumbrella.com.au

A Ninemsn szerkesztőség tagjai körbekérdeztek a kollégák közt, más is kapott-e ilyet, de nem hallottak hasonló esetről.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik