Két liter üzemanyagot gyűjtöttek be elemzésre, de eredmény csak napok múlva várható – közölte hétfői sajtóértekezletén Angus Houston, a kutatás koordinátora, aki megjegyezte, hogy a jelek szerint az üzemanyag nem hajóból származik.
Az Ocean Shield nevű hajó hétfő este befejezi a keresett repülőgép feketedobozaiból kibocsátott jelek keresését, “s amint lehet, leküld egy Bluefin-21 típusú robot-tengeralattjárót” – folytatta a nemzetközi művelet koordinátora. Utalt rá, hogy az utolsó akusztikus jelet, amely a feketedobozokból érkezhetett, hat nappal korábban vették, és most már “kétségkívül ideje lemenni a víz alá”.
A Bluefin-21, amelyet valószínűleg még hétfőn lebocsátanak az óceán mélyére, torpedó alakú, 4,93 méter hosszú, és szonárral (hanglokátorral) van felszerelve. Ha az utóbbi vesz valamilyen jelet odalenn, a mini-tengeralattjárót felhozzák, kamerát szerelnek rá, s úgy küldik vissza. A szonár és a kamera ugyanis egyszerre nem lehet rajta.
A robot mintegy 750 kilogrammos, húsz órát tölthet a víz alatt, és legfeljebb 4500 méterig süllyedhet le, épp addig, amilyen mélységből a korábban kapott jelek érkeztek.