A javításra azért van szükség, mert szoftverhiba miatt a General Electric hajtóművével felszerelt legutóbbi 747-esekben a tolóerő egyes esetekben olyan alacsonyra csökkenhet, hogy a végső megközelítéskor lezuhanhat a gép.
A 8-as verzióból a Boeing eddig 66-ot adott át 2011 októberi bemutatása óta, és eddig 120-ra kapott megrendelést. Az everetti gyártó közlése szerint a szoftverhiba eddig nem okozott problémát egyik gépen sem. Mint írták, a vizsgálatok lehetséges hibaforrást említenek, ezért arra kérték az üzemeltetőket, hogy frissítsék a repülőgép rendszereinek szoftverét.
Az utasszállító változatok közül a legtöbbet, 11-et a német Lufthansa üzemeltet, szóvivőjük a hírügynökségnek azt mondta, már megkapták az értesítést a hatóságoktól, egyelőre vizsgálják, hogy a flottájuk mekkora részét érinti a változtatás.