Nagyvilág

Veszik a kubai szivart, mint a cukrot

Válság ide vagy oda, kelendő a szigetország világhírű dohányterméke.

A kubai állam és a spanyol Altadis vállalat közös tulajdonában álló Habanos S.A. dohányipari cég adatai szerint 2013-ban közel 8 százalékkal nőttek a külföldi kubai szivareladások, elérve a 447 millió dollárt a 2012-es 416 millió dollár után.

A Habanos marketingigazgatója, Ana Lopez szerint figyelembe véve a nemzetközi pénzügyi válság hatásait és a szigorúbb spanyol vagy görög dohányzásellenes szabályozást, ezek kedvező számok.

Javier Terres, a Habanos alelnöke egy kubai dohányipari rendezvényen úgy nyilatkozott, hogy az idén erős eladásokra számítanak a Közel-Keleten és a Csendes-óceán térségében, különösen Kínában.

Bár Javier Terres elsőre a távol-keleti országok szerepét hangsúlyozta, utána elmondta, hogy továbbra is Spanyolország a Habanos legnagyobb piaca, és szintén jelentős exportcélország Franciaország, Németország, Svájc és Libanon.

A földrajzi közelség ellenére a Habanos az Egyesült Államokba nem szállít szivarokat, ugyanis ott még mindig embargó van érvényben a kubai exporttermékek többségével szemben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik