A lap beszámolója szerint január elsejétől kezdődően az érintett pilótáknak igazolniuk kell, hogy rossz látási viszonyok közepette is képesek biztonságosan leszállni. Az úgynevezett vaklandolást a gépeken egy speciális fedélzeti berendezés segíti, emellett külön jelzőfények és az irányítótorony is asszisztál a kifejezetten bonyolult művelethez. A jelenlegi szabályozások szerint ha a kifutópályán való látótávolság kevesebb 550 méternél, és a pilóták nem rendelkeznek speciális kiképzéssel, akkor nem engedélyezett számukra a landolás, és másik repülőteret kell keresniük.
Fotó: AFP/Liu Jin
A vaklandolás technikájának elsajátításával a pilóták jelentősen rosszabb látási viszonyok mellett, már 350 méteres vagy akár annál kisebb látótávolság esetén is képessé válnak a biztonságos leszállásra.
Az új szabályozás elrendelésére azért volt szükség, mert az elmúlt években számos alkalommal befolyásolta a szmog a kínai főváros légi közlekedését. Idén januárban például több olyan nap is akadt, amelyen több tucat járatot kellett eltörölni a sűrű szmog miatt, ez pedig – a főváros összekötő szerepéből adódóan – Kína teljes területén késésekhez és a légi közlekedés rendjének felborulásához vezetett.
A vaklandolás gyakorlata Peking nemzetközi összehasonlításban is rendkívül rossz teljesítményét javítaná, járatainak pontosabbá tételét segítené. A FlyStats vállalat egy májusi iparági jelentése rámutatott: a pekingi fővárosi repülőtér – a sanghaji Putung nemzetközi repülőtérrel karöltve – a világrangsorok alján helyezkedik el. Május hónapban például az összes járat csupán 18 százaléka, az év első felében az összes gép kevesebb mint 40 százaléka érkezett, illetve szállt fel időben.