Hajléktalanok fogják elmondani az időjárás-jelentést a közszolgálati Cseh Televízióban a következő néhány hétvégén. Az akció egy európai szociális kampány része, amelyhez a Cseh Televízió csatlakozott – közölte Alzbeta Plívková, a televízió szóvivője pénteken.
Az új “tévébemondók” már a szombat reggeli hírmagazinban (Studio 6 Víkend) megjelennek, s december közepéig négy hét végén újra képernyőre kerülnek. A klasszikus időjárás-jelentéseket és előrejelzéseket ezen műsorok keretében kibővítik az utcán élő hajléktalanok megfigyeléseivel, megjegyzéseivel.
“A hétvégi magazin keretében elmondhatják élettörténetüket, illetve azt, hogy mi késztette őket reagálni a televízió felhívására és a nyilvánosság elé lépni” – fejtette ki Plívková.
Az egyik hétvégén debütál a képernyőn a harminchét éves, Attila becenevű, de cseh Jan Kuchta is, akinek úgy hozta a sors, hogy első gyermeke újszülött korában, a második rákban, hároméves korában halt meg. Feleségét elhagyva bányásznak állt, ám egy súlyos sérülés után két évet töltött kórházban. Most Prágában kéreget, ahol új élettársával tervezik esküvőjüket – írja a Cseh Televízió honlapja.
Nem új az ötlet
Az akció nem a cseh tévé sajátja, hanem “import”: A remény napjai című kampányt korábban Németországban, Svájcban, Hollandiában és Oroszországban is megvalósították.
“Meggyőződésem, hogy ez az eredeti projekt teljes mértékben beleillik a televízió közszolgálati küldetésébe, felhívja a közvélemény figyelmét egy súlyos társadalmi problémára, s nem utolsó sorban néhány embernek esélyt ad kiemelkedni a mélyből. A karitatív programoknak mindig helyük van a Cseh Televízióban” – jelentette ki Petr Dvorák, a televízió vezérigazgatója.
A televízió bízik abban, hogy a képernyőre kerülő személyek és sorsuk újabb társadalmi vitát vált ki a hajléktalanok gondjairól Csehországban.