Nagyvilág

Rasszizmussal vádolják a fánk nagyhatalmat

fánk (fánk)
fánk (fánk)

A Human Rights Watch nemzetközi emberi jogi szervezet rasszistának és felháborítónak nevezte pénteken a Dunkin' Donuts amerikai üzletlánc legújabb thaiföldi reklámkampányát, amellyel csokoládés fánkjait népszerűsíti.

A Human Rights Watch felszólította a fánkokat árusító céget, hogy szüntesse be “bizarr és rasszista” reklámkampányát, amelynek plakátjain a főszereplő egy mosolygó fehér nő, feketére maszkírozva.

A jogvédők úgy vélik, hogy az augusztus elején Thaiföldön indított kampány azokat az előítéleteket idézi vissza, amelyek a 19. században és a 20. század elején voltak jellemzőek az amerikai feketékkel szemben, és amelyek ma már egyértelműen sértő jelképeknek minősülnek.

A New York-i székhelyű Human Rights Watch szerint megdöbbentő, hogy egy amerikai világmárka a 21. században olyan reklámpolitikát enged meg magának, amely könnyen felháborodást okozna, ha azt a saját hazájában folytatná.

A világ 30 országában mintegy 3100 üzlettel jelen levő cég thaiföldi képviselője elutasította a “nevetséges” kritikát, amelyet a “paranoiás amerikai gondolkodásmódnak” tulajdonított.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik