A 25 millió utas fogadására tervezett Berlin-Brandenburgot eredetileg 2010 júniusában akarták megnyitni, de a hiányosságok miatt immár 2014 a legkorábbi időpont.
A több hónapig tartó ellenőrzés során a csempézési hibáktól a 60 kilométer hosszúságú hűtővezeték-rendszer szigetelésének elmulasztásáig valamennyi problémát összegyűjtötték, majd a súlyosság alapján rangsort állítottak össze. “A hibákat sürgősséggel kijavítják” – ígérte Rainer Bomba, a repülőtér felügyelőbizottságának tagja a Bild am Sonntag című lap beszámolója szerint.
Fotó: AFP / Johannes Eisele
“A munkálatokat ezentúl a lista alapján folytatják a 280 ezer négyzetméteres terminálon és a kapcsolódó létesítményeken. Nem csupán dokumentáljuk az kudarcot, hanem egymás után kijavítjuk a hibákat” – mondta az államtitkár.
A Willy Brandt nemzetközi repülőtér a volt NDK területén végzett eddigi legnagyobb szabású beruházás. A csaknem 2000 labdarúgópálya nagyságú területet elfoglaló repülőtér az észak-európai térség legnagyobb légiközlekedési csomópontja lesz. A kivitelezés 2006-ban kezdődött, a forgalom megindítását pedig eredetileg 2011-re ütemezték. A sorozatos tervezési és kivitelezési problémák miatt a költségek csaknem megduplázódtak az első költségvetésben szereplő 2,4 milliárd euróhoz képest. Az átadást legutóbb tavaly szeptemberben módosították. Akkor 2013 őszére tervezték, de jelenleg már kijelölt dátuma sincs a közlekedés megindításának. Szakértők szerint legkorábban 2014 közepén indulhat el a forgalom az új berlini repülőtéren.
A beruházás csúszása havonta legkevesebb 15 millió euróval növeli a költségeket.