A 787-es a Boeing legújabb, egyben technológiailag legfejlettebbnek tartott típusa, amely nemrég került forgalomba. A gépekkel kapcsolatban azonban több meghibásodást jeleztek az Egyesült Államokban, Japánban pedig szerdán kényszerleszállást hajtott végre egy 787-es Dreamliner. A manőverben öten megsérültek. A távol-keleti országban ezután megtiltották a Dreamlinerek felszállását. Csütörtökön az Egyesült Államok, és az európai repülésbiztonsági hivatal is hasonló döntést hozott, majd az Air India és Chilében a LAN légitársaság is.
A 787-es típusból eddig világszerte 50 darabot szállítottak le, a gépek fő piaca Japán, ahol az All Nippon Airways 17, a Japan Airlines hét darabot üzemeltet. Az Egyesült Államokban egyelőre csak a United Airlines üzemeltet hat 787-est.
Az utasszállító biztonságosságával kapcsolatban az elmúlt napokban az amerikai és a japán közlekedési minisztérium is vizsgálatot indított, miután a géptípussal a múlt héten négy kisebb váratlan esemény történt.
Bostonban elektromos tűz ütött ki a JAL egyik gépén, másnap ugyanott, ugyanannak a légitársaságnak egy másik Boeing 787-esénél észleltek üzemanyag-szivárgást. Pénteken Japánban az ANA egyik ilyen típusú repülőjének egyik generátoránál olajszivárgást vettek észre, egy másik esetében pedig a pilótafülke szélvédője repedt meg.
A Boeinghoz eddig 800 megrendelés érkezett a 207 millió dollárba kerülő, döntően szénszálas műanyagból készült gépre, amely alacsony tömege és innovatív megoldásai miatt a cég szerint ötödével csökkentheti a légitársaságok üzemanyagköltségeit.
Repülőműszaki szakemberek szerint közvetlenül a forgalomba állítás után a legtöbb géptípus esetében fordulnak elő ilyen hibák, amelyeket a gyártó megpróbál a lehető leggyorsabban kiküszöbölni.