Az oldalán fekvő Costa Concordiát először a vízből kiemelkedő részektől szabadítják meg, amelyek akadályozhatnák a további munkát – közölte az óceánjáró elszállításával megbízott Titan Micoperi amerikai-olasz vállalat.
Elsőként a háromszáz méter hosszú, harmincöt méter széles, száztizennégyezer tonnás óceánjáró kéményét szerelik le, utána az antennáit, radarjait és árbocát. A hajó részeit Talamone kikötőjébe szállítják. Kiemelik a fedélzeten levő csúszdás medencét is, amelyet a Giglio szigetén élő gyerekeknek akarnak felajánlani.
Az előmunkálatok a tervek szerint őszre fejeződnek be. Ezt követően emelik fel a hajót, melyet jövő év elején vontatnak el. A Costa Concordia a világ legnagyobb hajója, melyet elsüllyedése után kiemelnek a tengerből. Egyúttal az óceánjárót meglékelő sziklát is eltávolítják a vízből, az az áldozatokra emlékező emlékmű része lesz.
A toscanai környezetvédelmi hivatal tizenöt naponta ellenőrzi a tengervíz tisztaságát, az eddigi vizsgálatok szerint nem fokozódott a szennyeződés.
A Costa Concordia január 13-án este ütközött sziklának Giglio partjainál. A hajón 4229-en utaztak, a legénység és az utasok közül 32 személy halt meg, köztük egy magyar zenész, míg két áldozat holttestét eddig nem találták meg. A házi őrizetben levő Francesco Schettino kapitánynak, segédtisztjeinek, valamint a Costa Concordia vezetőinek a bírósági tárgyalása még nem kezdődött el. A hajó fekete doboza tartalmának ismertetése július végére várható.