Nagyvilág

Hazaérkezett az olasz Titanicon dolgozott öt magyar

A megfeneklett hajón dolgozó hat magyar közül már csak egy zenész nem érkezett haza, de ő is épségben került elő.

Hazaérkezett vasárnap este a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre a szerencsétlenül járt Costa Concordia luxushajó személyzetének hat magyar tagja közül öt. Csepi Ádám, aki táncosként dolgozott a hajón az MTI-nek nyilatkozva elmondta: magyar állampolgárként két táncos, három zenész és egy menedzser dolgozott a hajón. Egy zenész még nem tért haza, de Csepi értesülései szerint ő is épségben került elő. A férfi tudomása szerint a hajón három magyar turista is utazott, akik már szombaton hazatértek.

Csepi beszámolója szerint péntek éjszaka a hajó bárjában ültek, amikor egy hatalmas robbanást hallottak, és látták, hogy egy szikla mellett áll a hajó. Ezt látva azonnal a kabinjukba rohantak a mentőmellényükért, bár ekkor még úgy tudták, hogy csak áramszünet van, pedig már ömleni kezdett a víz a hajóba. A kiürítést egy órával később kezdték meg.

A magyar férfi és munkatársai ezután a fedélzeten is további egy órát várakoztak. Erre azért volt szükség, hogy először az utasok hagyhassák el a hajót. A személyzet tagjait ezután egy szigetre szállították, ahol egy iskolát és egy templomot is megnyitottak számukra. Itt megfelelő ellátást kaptak – számolt be a magyar túlélő.

Az óceánjáró luxushajón több mint négyezren tartózkodtak, közülük mintegy 3200 turista a világ 62 országából, többségükben olaszok, franciák és németek. A hajó a toszkán partok közelében fekvő Giglio szigetnél péntek éjjel tíz óra körül beleütközött egy sziklába, léket kapott, majd az oldalára dőlt, előbb 20, majd 80 fokos szögben.

Az ügyészség gondatlanságból elkövetett emberöléssel és hajótörés előidézésével vádolja az őrizetbe vett kapitányt, akit felelősségre vonás fenyeget azért is, mert túl korán hagyta el hajót.

Közben a hajó tulajdonosa, Costa Crociere közölte, hogy a kapitányt tartják felelősnek a balesetért. A cég vasárnap este kiadott nyilatkozatában azt írta, hogy Francesco Schettino számos navigációs hibát követett el, majd amikor bekövetkezett a baj nem a vészhelyzetekre előírt nemzetközi szabályok szerint járt el.

A genovai bejegyzésű cég közölte Schettino 2002 óta áll alkalmazásában, és eleinte a hajózásbiztonság egyik felelőse volt, majd 2006-ban léptették elő parancsnokká. Minden lehetséges kiképzést megkapott arra, hogy egy luxus óceánjárót biztonságosan elvezessen – hangoztatta a cég közleménye.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik