Nagyvilág

Betiltották a sorozatokat félbeszakító reklámokat

Kína a kultúrharc jegyében betiltotta a sorozatokat félbeszakító reklámokat. A tévés reklámipar bevételei csaknem 78 milliárd dollárra rúgtak.

A szabályozás január elsejétől lép életbe.

“A rádió és a televízió a párt és a nép szócsöve, fontos front a kultúrában” – írta a döntés indoklásaként honlapján a rádióért és televízióért felelős állami szerv.

A kommunista párt mindig is pórázon tartotta a kulturális befolyással rendelkező szervezeteket és vállalatokat. Néhány hónappal ezelőtt például betiltott egy kereskedelmi csatornán futó népszerű tehetségkutató műsort.

A műsorszolgáltatók bosszankodnak az újabb lépés miatt. “A kormány gyakorlatilag megöl minket, ha betiltja a reklámokat a legnézettebb sorozatok alatt” – mondta egy tévécsatorna igazgatója. A Hunan műholdas tévé szóvivője azt emelte ki, hogy az új szabályozás kicsit későn jött, miután a legtöbb, következő évre szóló reklámszerződést már aláírták.

A kínai tévés reklámipar bevételei csaknem 500 milliárd jüanra (78 milliárd dollárra) rúgtak a múlt évben.

 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik