Nagyvilág

Fülkeszexszel nyomul Putyin

Botrányt kavart Oroszországban Vlagyimir Putyin pártjának legújabb reklámja, amely a választásokon való részvételre biztat, ám elég erotikus módon.

Fülkeforradalom helyett fülkeszexet „hirdetett” Putyin. Az Egységes Oroszország Párt legfrissebb választási reklámja különösen érzékiesre sikeredett: egy fiatal pár flörtöl a szavazóbizottság előtt, majd a nő bemegy a fülkébe, behúzza a függönyt, ám kis idő múlva berántja magához a fiút, és egy jót….hmm…szavaznak (bár közben egy-két ruhadarab is lekerül a földre, és a függöny is mozgásnak lendül). Aztán a fiatal nő széthúzza a függönyt rövid frizura-, és ruhaigazítás kíséretében, majd a fiatalok bedobják az urnába a szavazólapokat, s a közös “voksolás” után kézen fogva távoznak a szavazókörből, utalva a reklámszpot szlogenjére: „Csináljuk együtt!”.

A fiataloknak tetszik

Amint bemutatták a videót, egyből támadások kereszttüzébe kerültek Putyinék. Különösen Gennagyij Gudkov, a parlamenti alsóház biztonsági bizottságának alelnöke háborodott fel rajta, ám meglepő módon nem az erotikus utalások miatt, hanem az alkotmány esetleges megsértése miatt. Arra hivatkozott ugyanis, hogy a reklámban ketten tartózkodnak a fülkében, miközben a törvény értelmében a szavazólap kitöltésekor a voksolónak egyedül kell bent lennie. Gudkov azt nyilatkozta az Izvesztyia orosz újságnak, hogy megkéri az ügyészséget és a választási bizottságot, hogy indítson vizsgálatot az ügyben.

Mindenesetre Putyinnak nem kell ettől megrettennie, mivel még a választási bizottság elnöke is úgy állítja, senki sem sértette meg a választási törvényt. Választási szakértők szerint a videó nagyon innovatív, és az internet világában kreatívnak kell lenni, a fiatalok pedig szeretik az ilyen jellegű videókat, mert magukénak érzik.

Visszaesett

Minden bizonnyal az is hozzájárul az egyre „kihívóbb” kampányfogásokhoz, hogy Putyin népszerűségi mutatója jócskán visszaesett az elmúlt hónapokban. A Levada Központ nevű független közvélemény-kutató cég legutóbbi, októberi felmérése szerint jelenleg 61 százalékon áll, miközben egy éve még 77 százalékos volt a népszerűségi mutatója.

Kifütyülte egy stadion
A cselgáncsozó orosz miniszterelnök régóta csodálója az orosz nehézsúlyú MMA-harcosnak, Fedor Emeljanenkónak, aki vasárnap este legyőzte az amerikai Jeff Monsont a moszkvai Olimpia Stadionban. Putyin gratulálni akart az orosz bajnoknak, de amint belépett a ringbe, a 22 ezer fős stadion fújjolni és fütyülni kezdett. Putyin először megdöbbent a negatív reakció miatt, ám igyekezett visszanyerni lélekjelenlétét, és a neki szóló hangzavar ellenére gratulált Emelianenkónak, akit “igazi orosz vitéznek” nevezett – írta a Guardian című brit napilap.
Nem erre a reakcióra számított

Putyin amúgy szeptember végén jelentette be, hogy négy év miniszterelnökség után indul a jövő márciusi elnökválasztáson. Ugyan 2000-2008. között már betöltötte az elnöki posztot, de az akkor érvényes alkotmány szerint nem indulhatott az elnökségért harmadszor is.

Mellbedobás is volt

A fülkeszexszes kampányfilm csak egy, a számos, az utóbbi időben egyre nagyobb méreteket öltő Putyin-propaganda „termékek” közül. Júliusban egy pólószaggatós videó járta be a világhálót, amelyben „Putyin serege” – amelyet fiatal és csinos nők „hívtak életre” – arra biztatja a többi orosz nőt, hogy Vladimir Putyin elnökké választása érdekében szabaduljanak meg a trikójuktól, amelyre előtte ráírták vörös rúzzsal: „Széttépem Putyinért”.

Korábban pedig egy emlékezetes autómosós flash mobra is sor került, amely során a nyilvánosságnak is bemutatkoztak Putyin lelkes aktivistái. A „lánysereg” Moszkva belvárosában felállított egy mobil autómosót, s felajánlotta az orosz márkájú autók (Lada, Volga, stb.) vezetőinek, hogy melltartóban, bugyiban lemossák a gépjárművüket, miközben azt hangoztatták: „Azért mossuk az autókat, mert szeretjük Putyint”.

Az orosz férfiaknak tetszett a kezdeményezés

Orgazmikus voks

Amúgy nem a „fülkeszexes” az első olyan választási videó, amely kiverte a biztosítékot választási kampányok során. A 2010-es spanyolországi választásokban a katalán Fiatal Szocialisták pártja különösen merész reklámmal hirdette magát. A videóban szereplő fiatal nő orgazmust él át, miközben bedobja az urnába a szavazólapját. A reklámot – amelynek a szlogenje: „A voksolás élvezet” – a szocialisták és az ellenzékiek is élesen bírálták, mondván sérti a női méltóságot.

A 2008-as amerikai elnökválasztási kampányból sem hiányozhattak a szexi videók. Obama népszerűségének növeléséhez nagyban hozzájárult az „Obama-girl”-ként elhíresült rajongó (aki nem más, mint Amber Lee Ettinger modell) főszereplésével készült vírusvideó, amely akkoriban több mint 12 milliós nézettséggel tarolt (jelenleg már több mint 23 millióan töltötték le). A fiatal nő az „I Got a Crush on Obama (Beleestem Obamába)” című dalt énekli a klipben, és hasonló feliratú trikókban pózol.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik