A C-17-es szállítógép a leszállópályán tartózkodott és a légiirányítók attól tartottak, hogy az nem tud időben kitérni a first lady leszálláshoz készülő gépének útjából. A Michelle Obamát szállító gép egy, az elnöki légiflottához tartozó Boeing 737-es volt. Az elnök felesége az alelnök házastársa, Jill Biden társaságában egy New York-i eseményről tartott haza Washingtonba.
A légiirányítók, miután észlelték a két gép veszélyes közelségét, felszólították a first lady gépének pilótáját, hogy egy sor “S” alakú manőverrel kerüljön ki a helyzetből, majd utasították, hogy szakítsa meg a leszállást. Egy teljesen megrakott C-17-es hajtóművei akkora turbulenciát tudnak okozni, hogy az Amerikai Légügyi Hatóság (FAA) előírásai szerint azt egy 8 kilométeres körzeten belül másik repülőgéppel tilos megközelíteni. A radar tanúsága szerint a két repülőgép közötti távolság hétfőn valamivel 5 kilométer alá csökkent.
Az elnöki feleség gépének leszállási manőverét előbb a warrentoni radarközpontból, majd az Andrews irányítótornyából ellenőrizték.
Az FAA, amely a héten amúgy is átfogó, országos vizsgálatba kezdett, miután kiderült, hogy az év folyamán legkevesebb hét légiirányító aludt el szolgálat közben, kedden vizsgálóbizottságot küldött a warrentoni radarközpontba, az Andrews légi bázison történt incidens körülményeinek tisztázására.
Amerikában tavaly összesen 1869 légiirányítói hibát regisztráltak, ami 51 százalékos növekedést jelentette az előző évi adathoz képest.