A Nielsen Media Research kutatócég csütörtökön ismertetett felméréséből kitűnik, hogy az előző nap sugárzott reklámfilm a magyarországi Megasztár alapjául szolgáló, American Idol című népszerű televíziós vetélkedőéhez hasonló nézőszámot vonzott a képernyő elé, sőt csaknem másfélszer többen látták, mint az amerikai országos baseballbajnokság döntőjét.
Az American Idol hetente átlagosan 28 millió nézőt “ültet” a tévéképernyő elé, míg az Egyesült Államokban nemzeti sportnak számító baseball bajnoki döntőjét 19,8 millióan követték figyelemmel. A döntőt egyébként az egyik tévécsatorna kérésére a fizetett politikai hirdetés miatt az eredetileg tervezettnél fél órával később játszották.
Az Obama-reklám nézettsége mindazonáltal eltörpült Obama és republikánus párti vetélytársa, John McCain tévévitáinak átlagosan 57,4 milliós nézettsége mellett, sőt azt is többen – 38 millióan – látták, amikor Obama augusztusban a Demokrata Párt konvencióján elfogadta az elnökjelöltséget.
Az Obamáéhoz hasonló reklámfilmek a múlt század ötvenes és hatvanas éveiben a fizetett politikai hirdetések bevett formájának számítottak az Egyesült Államokban.