Külföld

Vasárnaptól vége a dohányreklámoknak

admin
admin

2005. 07. 27. 15:31

Július 31-től már a nyomtatott sajtóban, a rádióban és az interneten sem engedélyezett a dohánytermékek reklámozása az EU-ban.

A televíziós dohányreklámokra már a múlt évtizedben kimondták az uniós tilalmat. Az uniós direktíva szerint a kulturális és sporteseményeken is korlátozzák a dohányipar hirdetéseit. A mozikban, óriásplakátokon, illetve egyes használati tárgyakon vagy zártkörű eseményeken a dohányárú reklámozására még van lehetőség.

Szerdán az Európai Bizottság bejelentette és egyidejűleg üdvözölte is a dohányreklám tilalmának közelgő kiszélesítését, Makrosz Kiprianu fogyasztóvédelmi biztos szerint a dohányzás elleni harc egyik leghatékonyabb módja a dohányreklámok tilalma.

A bizottsága szerint Európában évente mintegy 650 ezren halnak meg a dohányzással összefüggő betegségekben. Az EU már több évvel ezelőtt szerette volna általánossá tenni a dohányreklámozás tilalmát, sikertelenül.

A jelentések szerint a dohányzás visszaszorításának igyekezete mögött azon terve áll, hogy a jövő évtől a dohánytermelőknek nyújtott – termésnagysághoz igazodó – támogatások megkurtítására, illetve megszüntetésére készül. Ez a támogatás évente egymilliárd eurónak megfelelő összeg. 2010-re már nem kap támogatást a dohánytermesztés – közölte az EU egyik szóvivője.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Megszólalt Havas Henrik

NEW YORK, NY - DECEMBER 09: People carry signs addressing the issue of sexual harassment at a #MeToo rally outside of Trump International Hotel on December 9, 2017 in New York City.   Stephanie Keith/Getty Images/AFP
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.