Nagyvilág

Egyre többet ér az eBay márkanév

A Coca-Cola 67 milliárd dolláros tőkeértékével a világ legértékesebb márkája. A legnagyobb értéknövekedést az eBay internetes aukciós portál, a HSBC pénzintézet, a Samsung elektronikai konszern, az Apple számítógép gyár és az UBS bankház érte el.

Az Interbrand Zintzmeyer & Lux marketing tanácsadó cég “Best Global Brands” tanulmányából kiderül továbbá, hogy a tíz legértékesebb márka közül nyolc amerikai.

A BusinessWeek által készített 100-as lista itt olvasható. A Coca-Cola sarkában a Microsoft, majd az IBM, a General Electric és az Intel lohol. A hatodik helyet a finn Nokia szerezte meg magának. Utána a Disney, majd a McDonalds, a Toyota, végül a Marlboro következik. A legértékesebb német márka a Mercedes a tizenegyedik helyen, bár hat százalékpontos lecsúszást kellett elszenvednie. A vesztesek “élvonalában” a Sony, a Morgan Stanley, a Volkswagen, a Levi’s és a Hewlett-Packard áll.


Az első 10 márka értéke (milliárd dollárban), és az érték változása 2004-hez képest (százalékban):


  1. Coca-Cola         67,525            0 %             
  2. Microsoft           59,941           -2 %             
  3. IBM                   53,376           -1 %             
  4. GE                     49,996            7 %             
  5. Intel                  35,588            6 %
  6. Nokia                26,452          10 %            
  7. Disney              26,441           -2 %             
  8. McDonald’s       26,014            4 %             
  9. Toyota              24,837           10 %            
  10. Marlboro         21,189          -4 %             


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik