Neelie Kroes, az EU versenybiztosa szerint a döntés haszonélvezői a fogyasztók, hiszen az új szabályok következtében élesedik a verseny a szénsavas üdítőitalok piacán. A Bizottság döntésének köszönhetően a fogyasztók várhatóan alacsonyabb áron, több üdítő közül választhatnak.
A Coca-Cola vállalta, hogy nem köt több exkluzív szerződést és az ügyfelek szabadon választhatnak, hogy melyik üdítőital-gyártó termékeit forgalmazzák. Lemondanak eladásösztönző árkedvezményekről, és a Coca-Cola nem használhatja népszerű termékeit (Coca-Cola és Fanta) arra, hogy a kevésbé fogyókat (Sprite vagy Vanilla Coke) is a kereskedőre sózza. A döntés értelmében abban az esetben, ha a cég ingyen hűtőszekrényt bocsát a kereskedő rendelkezésére, és az üzletben nincs más italok hűtésére alkalmas berendezés, akkor az üzlet tulajdonosa a hűtőszekrény belterének 20 százalékát más italok tárolására használhatja.
A Bizottság döntése az EU területére, Izlandra és Norvégiára érvényes, s a szabályok megszegéséért kiszabható büntetés elérheti az üdítőital-gyártó bevételének 10 százalékát.
Az EU eljárása a nagy rivális Pepsi Cola kezdeményezésére indult, s mivel a Coca-Cola elfogadta a Brüsszel által diktált feltételeket, mentesül az eddigi versenykorlátozások miatti büntetés alól.