A régióban megkérdezett cégek 58 százaléka véli úgy, hogy emelkedni fog a költés – írja a Világgazdaság. Az idén várhatóan 160 milliárd forint fölé emelkedő hazai reklámpiac nagy hirdetői közül 52 százalék gondolkodik hasonlóan.
Kiderült az is, hogy a hirdetők sokkal szélesebb körben használták a televíziót Közép- és Kelet-Európában, mint a kontinens nyugati felében. Utóbbinál a megkérdezettek 78 százaléka nem használta a tévét marketingmixében. A televízió azok körében népszerűbb, akiknek nagyobb a büdzséjük.
A nyugat-európai hirdetőknek közel fele nem használ integrált marketingkampányt, ezzel szemben a közép- és kelet-európai régióban 78 százalékuk él az összes kommunikációs eszköz felhasználásával. Magyarországon ez a szám 88 százalékra tehető.
Érdekes egyébként, hogy amíg Európában a hirdetők a hagyományos médiacsatornákra szavaznak a kipróbálás növelésének érdekében, addig az USA-ban az internet már most is kimagasló szerepet tölt be. Egyre jobban látszik, hogy a világháló kezd specialitássá válni a marketingrészlegeknél: amíg azonban a nyugat-európai cégek 44 százalékának van központi online részlege, addig a kelet- és közép-európai régióban 28 százalék, Magyarországon pedig csak 22 százalékuknál lehet hasonlóról beszélni.