A két cég márciusi egyetértése alapján a Lufthansa május 4-én tett ajánlatot a Swissre: részvényenként 8,96 svájci frankot ajánlott a Swiss kisrészvényeseknek, akiknél még a társaság 15 százaléka volt. Az ajánlott ár a zürichi nyitóárak harminc napi átlaga március 23-tól számítva.
Március 23-án mindkét vállalat felügyelő bizottsága, illetve a Swiss nagyrészvényeseinek többsége, köztük a svájci kormány is egyetértését nyilvánította a felvásárlás iránt. A nagy részvényesek, a részvények majdnem 85 százalékának erejéig, már akkor elfogadták a Lufthansa ajánlatát.
Az elképzelések szerint a Swiss leányvállalatként kerülne 100 százalékos Lufthansa-tulajdonba, a Swiss márkanevet megőrizné, és önállóan működne. A most még 4 százalékot birtokló kisrészvényeseknek tíz munkanapos további gondolkodási időt adtak június 22-ig, utána minden bizonnyal megkezdik a részvények bevonását. A Lufthansa eredetileg 310 millió eurós irányárat közölt, ebből 45 millió euró juthat a kisrészvényeseknek.
A Swiss szanálását az átvétel után is folytatják. Lényegesen csökkenteni akarják a költségeket, de egyelőre nem tudni, hány embert akarnak elbocsátani. A Swissair-Swiss egykoron 12 ezer embert foglalkoztatott, mára számuk 7300-ra csökkent. A Swiss nehézségeit részben az úgynevezett fapados légi járatokat üzemeltető társaságok konkurenciája okozta.
Csökkentette az idei első negyedben veszteségét a Swiss: 44 millió svájci frankra (28,5 millió euró), a tavalyi első negyed 78 millió frankjához képest. Az átlagos járatkihasználtság 74,2 százalékos volt az egy évvel korábbi 71,6 százalék helyett.