Azt követeli több magyarországi állatvédő szervezet, hogy a magyar Országgyűlés változtassa meg a reklámtörvényt és a továbbiakban a vágóhidak, húsüzemek és minden olyan cég, amelyek állatok halálából vagy kihasználásából profitálnak, ne reklámozhassák termékeiket boldog állatokkal és olyan szlogenekkel, mintha azok örülnének annak, hogy levágják őket, illetve mintha a vágóhíd egyenlő lenne egy SPA-val – írta a Media1.
Bóday Pál, a Macskaárvaház Alapítvány kuratóriumi elnöke a lapnak azt mondta: ízléstelen és megtévesztő, ahogyan egyes cégek a lemészárolt állatokból készült „termékeit” népszerűsíti.
Ezek a reklámok boldog, mosolygós állatokat ábrázolnak, azt a hamis látszatot keltve, mintha az állatok örülnének annak, hogy meggyilkolják őket. Bóday azt mondta, az még jobban megdöbbentette, amikor meglátta, amikor az egyik baromfifeldolgozó cég a reklámkampányában nem csak vidám állatokat ábrázol, de azt hirdeti, hogy
A farmjainkon a csirkéink úgy élnek, mint egy SPA-ban.
Az állatvédő szerint a vágóhíd nem egy wellness, hanem ott állatok millióit gyilkolják meg, és az ilyen reklámozást folytató húsüzemek szerinte becsapják a vásárlókat az extra profit érdekében.
Bóday közölte, szeretnék, ha az Országgyűlés is módosítaná a reklámtörvényt és abban külön is megtiltaná, hogy minden olyan cég, amelyek állatok lemészárlásából vagy más módon történő kihasználásából profitál, ne reklámozhassa a „termékeit” boldog állatokat ábrázoló illusztrációkkal és szlogenekkel. Az alapítvány vezetője szerint a reklámtörvény a megtévesztő reklámozást már jelenleg is tiltja, így végső soron talán a mostani jogszabályból is levezethető lenne, hogy ezek aggályos plakátok.