Közélet

Egy hétig a berlini kormány ellen kampányolt a Megafon, és nem sajnálták rá a pénzt

Megafon / Facebook
Megafon / Facebook

„A németeknél betelt a pohár.” „A németeknek végleg elfogyott a türelmük.” „A német gazdákat elárulta a kormányuk” – ilyen és ehhez hasonló felütésekkel kezdődnek azok a megafonos videók, amelyek az elmúlt héten elárasztották a Facebook hírfolyamát.

Az átláthatatlan módon finanszírozott Megafon Központ a Lakmusz cikke szerint összehangolt kampányt indított: múlt hét óta összesen 6 emberüknek jutott eszébe, hogy a német gazdasági helyzetről, és az országban zajló gazdatüntetésekről kellene videót készíteni. Ezeket január 17-e óta fizetett hirdetésekkel tolja a Megafon, és nagyjából egy hét alatt 10,5-11 millió forintot költöttek rájuk, hogy több mint 3 millió emberhez eljussanak.

A lap kiemeli, hogy ahogy azt a kormányzati kommunikációban is gyakran tapasztaljuk, a Megafon videói inkább erős érzelmi hatást kiváltó politikai üzeneteket és véleményeket fogalmaznak meg, és kevés ellenőrizhető, illetve bizonyítható állítást tartalmaznak.

A napokban a Megafonhoz képzésre jelentkezők személyes adatai kiszivárogtak a netre, így derült ki, kik szeretnének tanulni a kormánypárti influenszerektől. Az eset miatt hivatalos bejelentés is érkezett a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (NAIH). Péterfalvi Attila, a NAIH elnöke azt mondta az RTL Híradónak, hogy adatvédelmi incidensként kell kezelni az esetet. Péterfalvi szerint nem gond, hogy kiderült, aktív fideszes politikusok vesznek részt a Megafon képzésein, a nem közszereplők esetében viszont felvet adatvédelmi aggályokat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik