Nyilvánosságra hozta a Közlekedésbiztonsági Stratégia társadalmi egyeztetési változatát a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. A stratégia célja az Európai Unió vonatkozó irányelveivel összhangban, hogy 2030-ig megfelezze, 2050-ig pedig nullára csökkentse a halálos közúti balesetek számát Budapesten. A stratégia nem csak a főváros következő évekre való feladatait határozza meg, hanem javaslatot tesz országos jogszabályok módosítására és más intézményekkel, így a rendőrséggel való együttműködésére is. A Fővárosi Önkormányzatnak számos kérdésben nincs saját jogköre intézkedni, így a közlekedésbiztonság kérdésében intézményeken átívelő együttműködésre van szükség – áll a közleményben.
Íme a tervezett rövidtávú intézkedések:
- 24 órában működő traffipaxok telepítése. Legalább 100 helyszínen kell véleményük szerint sebességmérő kamerákat kihelyezni, ezek telepítéséhez a rendőség partnerségére van szükség.
- Kétszeresére növelnék a védett lakóterületek (30-as és lakó-pihenő övezetek) kiterjedését, és alacsonyabb sebességhatárokat vezetnek be a belvárosban: a Hungária gyűrűn belül maximum 50 km/h, a Nagykörúton és azon belül maximum 40 km/h sebességhatárt javasolnak.
- Cél, hogy Budapesten minden gyalogátkelőhely kifogástalan állapotban legyen.
- Fővárosi egyeztető fórumot kezdeményeznek a rendőrség és a releváns szakmai és civil szervezetek részvételével.
A BKK a Közlekedésbiztonsági Stratégia szövegét a kerületi önkormányzatokkal történt egyeztetés és szakmai fórumok alapján készítette el. Az elmúlt hetekben megkezdődött már a Stratégia megvitatása releváns civil és szakmai szervezetekkel is. A következő lépés a Stratégia nyilvános vitája, amit követően a végleges javaslatról a Fővárosi Közgyűlés dönthet. A Közlekedésbiztonsági Stratégia szövegét a BKK weboldalán bárki megtekintheti és véleményezheti.