Vitézy Dávid arról posztolt Facebookon, hogy míg a MÁV-Start tavaly szeptemberben 36 forintot fizetett egy kilowattóra villamos energiáért, idén szeptemberben már a nyolcszorosát, 288 forintot. Emiatt döntéseket hoztak és október 3-a óta Budapest elővárosában hétköznap, a reggeli és délutáni csúcs között kisebb motorvonatokat üzemeltet ott, ahol az ilyenkor jelentkező utasmennyiség ezt megengedi – példaként hozza a Budapest-Esztergom vonalat, ahol a napi 4 vonat dupla Flirt helyett szóló Flirtök járnak majd.
Vitézy hozzáteszi: a felsorolt esetekben korábban, amíg olcsóbb volt az energia, nem érte meg napon belül csatolgatni a szerelvényeket, olcsóbb volt inkább a nagyobb szerelvényeket járatni kihasználatlanul. Ez változott meg drámaian az energiaár-robbanással.
Az intézkedések december 10-ig (menetrendváltásig) 122 millió forint megtakarítást jelentenek.