Másodfokon is pert nyert az RTL a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsával szemben, miután a Fővárosi Törvényszék csütörtökön megállapította: nem volt jogsértő a szivárványcsaládokról szóló kampányfilm bemutatása, amit korábban a Médiatanács tévesen törvénysértőnek minősített egy határozatban.
A RTL a közleményében felidézte, hogy a Médiatanács állampolgári bejelentés alapján még tavaly márciusban indított eljárást a Háttér Társaság A Család az család elnevezésű kampányának kisfilmje miatt, ami az RTL-en társadalmi célú hirdetésként futott.
A kizárólag a Fidesz delegáltjaiból álló Médiatanács azt vizsgálta, hogy a reklám megfelelt-e az úgynevezett „gyermekvédelmi törvény” követelményeinek, vagyis azt jogszerűen sugározta-e a csatorna 5 és 21 óra között. A fideszes testület arra jutott, hogy a társadalmi célú hirdetést csak éjszaka lehetett volna leadni. Érvelésük szerint „a korhatári besorolás a gyermekek védelmét szolgálja az önmagáért felelős és a társadalmi együttélésre alkalmas személyiség kialakulását veszélyeztető műsorokkal szemben”. A Médiatanács szerint ezek közé sorolhatók azok a műsorok, amelyek olyan magatartásmintákat, világnézeteket vagy értékrendet támogatnak, amelyek „szemben állnak a társadalmilag elfogadott normákkal”.
A határozat ellen a Háttér Társaság és az M-RTL Zrt. is fellebbezett, és a döntést a Fővárosi Törvényszék áprilisban meg is semmisítette. Ezt hagyta helyben csütörtökön a Fővárosi Ítélőtábla másodfokon. A bíróság az indoklásában kitért az Emberi Jogok Európai Bíróságának egy más ügyben hozott korábbi döntésére, amiben megállapították, hogy
semmilyen tudományos bizonyíték vagy szociológiai adat nem utal arra, hogy a homoszexualitás említése vagy a szexuális kisebbségek társadalmi státuszáról szóló nyílt nyilvános vita hátrányosan hatna a gyermekekre.
A bíróság szerint nem volt helytálló az az érvelés sem, hogy a kicsik nem értik, a nagyobbakban pedig szorongást és bizonytalanságot kelt a hirdetés. A Törvényszék indoklásában ugyanis azt írta, hogy azok a kisebb gyerekek, akik még nem fogják fel a reklám tartalmát, azokra nem is hat a kisfilm, a nagyobbaknak pedig szokniuk kell annyi feszültséghez, ami a reklámban megjelenik, hiszen
a teljes életet hasonló állapotok között kell majd ügyesen leélniük.