Elvették Palkovics Lászlótól a hajdúnánási MotoGP versenypálya projektjét, a jövőben Mager Andrea, a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter lesz a felelőse a fejlesztésnek – szúrta ki a Hvg.
A személyi változás mellett a megvalósítás feladatát is elvették a debreceni Kelet-Magyarországi Versenypálya Kft.-től, az új megbízott a BMSK Zrt. lesz, mint Beruházási Ügynökség, amely általában a kormányzati magasépítési beruházások megvalósítója. Előbbi cégnek így most amellett, hogy át kell adnia a projektet, az eddig elköltött pénzzel is el kell számolnia.
A kormány visszavonta azt a határozatát is, miszerint „a fejlesztés megvalósításához szükséges eljárások a 2020. évben elindításra, a szerződéskötések előkészítésre kerüljenek, a magyarországi MotoGP futam első alkalommal 2023-ban történő megrendezése érdekében”. Ezzel együtt a projektet kiemelten közérdekű beruházássá nyilvánították, ami egyebek közt azt is jelenti, hogy nem kell településképi véleményezési eljárást folytatni és építészeti-műszaki tervtanácsi véleményt sem kell beszerezni a kivitelezőknek.
Az év elején dőlt el, hogy Hajdúnánáson MotoGP-pályát építenek, hogy a település 2023-tól kezdve 10 évig futamokat rendezhessen. A megállapodás létrejöttekor Kósa Lajos azt mondta, ez egy olyan befektetés, amelynél jobb országimázs szempontjából nem létezik. A Tiba Istán személyében külön miniszteri biztost is kapó projektre 65 milliárd forintot szán az állam, e mellett további 4 milliárdot kell fizetni a spanyol jogtulajdonos Dorna Sportsnak.
A Hvg szerint bár Palkovics Lászlótól elvették a projektet, az ő feladata lesz, hogy októberig előterjesztést készítsen a beruházás üzemeltetésével kapcsolatban, és bemutassa a kormánynak az ezzel járó indokolt költségeket.
Közben az ATV kormányközeli forrásokra hivatkozva arról ír, hogy Palkovics leváltása mögött pusztán technikai okok húzódnak meg, egészen pontosan egy „féléves uniós brüsszeli, úgynevezett notifikációs eljárás megspórolása”.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a feladatot most elnyerő, Mager Andreához tartozó Beruházási Ügynökségnek nem kell átesnie a fenti notifikációs lejáráson, így a cserével körülbelül félévet meg lehet spórolnia MotoGP pálya építésénél. A források szerint ez az oka annak is, hogy a megvalósítás feladata a Kelet-Magyarországi Versenypálya Kft.-től a BMSK Zrt.-hez került.