Közélet

Orbán-reklám: a Pista erősebb vagy a GVH?

Más véleményvezérek komoly bírságot kockáztatnak.

A vonatkozó törvény alapján tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak számít, ha egy véleményvezér közösségi oldalán egy terméket úgy népszerűsít, hogy nem derül ki egyértelműen, hogy az #reklám, #hirdetés. Orbán Viktor kormányfő ehhez képest elég egyértelmű, jelölés nélküli reklámot osztott meg Facebook-oldalán.

A miniszterelnök a maga 673 335 követőjével egyértelműen véleményvezérnek tekinthető. Mint a minap megírtuk, őket a Gazdasági Versenyhivatal sorra bírságolja, ha a közösségi médiamegjelenésnél megsértik a reklámozás szabályait.

Márpedig az „Erős Pista. Erős Magyarország” reklámszlogennek elmegy, de egy influencernek akkor is jelölnie kell a szponzorált tartalmat, ha nem pénzt, hanem ajándékot, ingyenes juttatást kap a népszerűsítésért cserébe.

Bekeményített a GVH: milliós bírságokkal sújt le az influenszerekre
Úgy tűnik, kötelezettségvállalással sem lehet kibújni a borsos bírságok alól.

Kiemelt kép: Orbán Viktor beír a vendégkönyvbe a Nemzetközi Olimpiai Bizottság új székházában Lausanne-ban november 29-én. MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán

Ajánlott videó

Olvasói sztorik