Közélet
Budapest, 2017. május 15.
Összeroncsolódott személyautók egy buszmegállóban a fõvárosi Dózsa György út és Kassák Lajos utca keresztezõdésében 2017. május 15-én. A két karambolozó autó egyike a buszmegállóba csapódott, egy ember meghalt, kettõ súlyos, életveszélyes sérüléseket szenvedett. A balesetben összesen hatan sérültek meg, az egyik roncsból két embert kellett kivágniuk a tûzoltóknak.
MTI Fotó: Mihádák Zoltán

Jelzőlámpát tettek a kereszteződésbe, ahol M. Richárd karambolozott

Két éve a kecskeméti maffiaper volt vádlottja egy Mercedesszel csapódott egy balra kanyarodó Citroënbe. A balesetben két férfi halt meg. Néhány hete már jelzőlámpa és egy külön sáv is segíti a balra kanyarodást abban a kereszteződésben, ahol M. Richárd luxusautójával nekicsapódott a kanyarodó citroënesnek – írta az Index.

A balesetben a Citroënben ülő fiatalabb férfi a helyszínen, egy idősebb társa pedig a kórházba szállítást követően halt meg.

Az idei évben  a csatorna-felújítást követően a forgalombiztonság  további növelése okán módosítottunk a csomópont kialakításán, így most már önálló balra kanyarodó sávról történhet a Dózsa György útról a balra kanyarodás.

– válaszolta a portál kérdésére a Budapest Közút Zrt.

Kanyarodó sáv és jelzőlámpa híján, az autósok itt ugyanis sokáig csupán a józan ítélőképességükre hagyatkozhattak. Így a délutáni csúcs idején a sofőrök percenként sodródtak baleseti helyzetbe. A Dózsa György úti balesetként emlegetett eset viszont valószínűleg nem csak a jelzőlámpa hiánya miatt történt.

Az igazságügyi szakvélemény szerint a kecskeméti maffiaper volt vádlottja ugyan zöld jelzésen haladt át, de a megengedett 50 km/órás sebesség helyett legalább 135-140 km/órás sebességgel hajtott, amikor nekicsapódott a balra kanyarodó Citroënnek. Utóbbi viszont szabálytalanul, kis ívben kanyarodott be a szemből, eltúlzott sebességgel érkező kocsi elé úgy, hogy nem adta meg neki az elsőbbséget. Az, hogy ki, milyen mértékben hibázott, a július 5-i tárgyaláson derül majd ki.

A pénteki tárgyaláson orvosi, műszaki és informatikai szakértőket hallgatnak majd meg, és várhatóan a térfigyelő kamerák felvételei is előkerülnek. A tárgyalóteremben ott lesz a Citroënt vezető 47 éves sofőr és M. Richárd is, aki márciusban szívműtéten esett át. Az ügyészség mindkettőjüket halált okozó közúti baleset gondatlan okozásával vádolja. A Mercedes sofőrjének viszont egy korábbi ügye miatt is felelnie kell. 2015-ben a körúton ugyanis egy társával rátámadtak egy biciklisre. M. Richárdot így garázdaság és könnyű testi sértés miatt is elítélhetik.

Kiemelt kép: Összeroncsolódott személyautók egy buszmegállóban a fővárosi Dózsa György út és Kassák Lajos utca kereszteződésében 2017. május 15-én. A két karambolozó autó egyike a buszmegállóba csapódott. A balesetben összesen hatan sérültek meg, az egyik roncsból két embert kellett kivágniuk a tűzoltóknak. (MTI / Mihádák Zoltán)

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.