Az Origo és a TV2 pert vesztett Márki-Zayék bábacégével szemben

Korábban a témában:

Valótlanul állította az Origo, hogy eltűnt a Te Szülésed Kft. bevételeinek a fele a cég adóbevallásából, ezt mondta ki a Fővárosi Törvényszék a kedden született elsőfokú döntésében. A kormányközeli újság először februárban írt cikket a hódmezővásárhelyi polgármester, Márki-Zay Péter és felesége otthonszüléseket lebonyolító cégéről, ebben azt állította, hogy a bábacég eltüntette az adóhatóság elől a bevételei felét.

Az Origo a későbbiekben többször is közölte a Te Szülésed Kft. honlapján található adatok alapján összehozott kalkulációkat, de Márki-Zay Pétert és feleségét nem kérdezte meg az általuk vezetett cég bevételeiről.

A mostani elsőfokú ítélethez hasonló döntés született áprilisban a TV2 Tények című műsorában leadott riporttal kapcsolatban is. A bíróság akkor is úgy látta, az Origótól átvett információk alapján elkészített riportban valótlanul híresztelték, hogy a bábacég árbevételnek fele nem szerepelt az adóbevallásokban. A TV2-t azonban nem zavarta, hogy helyreigazításra kötelezték. Az elmarasztaló ítélet megszületése után is leadták ugyanazokat az állításokat. A Tények bemondója és az újabb riport négy nappal a bírósági döntés után megismételte a korábbi állításokat, arról viszont nem tettek említést, hogy a bíróság előtt nem tudtak az ügyben bizonyítékkal előállni.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Image: 73901902, MPE Hajnalcsillag Szenvedélybetegek Rehabilitációs Otthona. Drog- és alkoholfüggő nők kezelése Dunaharasztiban., Place: Dunaharaszti, Hungary, Model Release: No or not aplicable, Property Release: Yes, Credit: smagpictures.com
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.