Közélet

Tízezer biciklis vonult végig Budapesten

Immáron hagyományosnak tekinthető az I Bike Budapest névre hallgató kerékpáros felvonulás és demonstráció, amely idén a főváros olyan részeit is érintette, ahol korábban még sosem vonultak a biciklisek. A menet érintette Óbudát, az Alagútat, a Lánchídat, majd az Andrássy úton keresztül a Hősök terénél érkezett a Városligetbe, ahol sor került a hagyományos bcikliemelésre is. A szervezők elmondás szerint azért vonulnak utcára, mert olyan várost szeretnének csinálni Budapestből, ahol mindenki biciklire tud ülni. A rendőrség becslése szerint nagyjából tízezer ember vett részt a menetben.

Hülyének néztek minket, és még a víziónkat is
A 90-es években szinte senki sem kerékpározott a nagyvárosi forgalomban Magyarországon, mégis létrejött egy szervezet, amelyik radikális élcsapatként a bringások érdekeiért kezdett harcolni. Interjú az alapítóval.

Az őszi önkormányzati választásokra készülve a szervező Magyar Kerékpárosklub egy 12 pontos fejlesztési javaslatot is kiadott, amely a következő öt éves önkormányzati ciklusban a kerékpározás további terjedéséhez szerintük feltétlenül szükséges intézkedéseket tartalmazza. A javaslat fő pontjai a következők:

  • A belváros összekötése a külvárosokkal.
  • Dél-Pest és Kőbánya hiányzó kapcsolatainak pótlása kerékpársávval a Baross utcán és az Üllői úton, kerékpáros fejlesztéssel a Kerepesi út, Jászberényi út, Soroksári út, Kőbányai út, Gyáli út mentén.
  • A Hűvösvölgybe vezető kerékpárút modernizálása.
  • A dunaparti Eurovelo 6 érje el a nyugat-európai szakaszok komfortját, és legyen alkalmas a tömeges használatra.
  • Épüljön kerékpárút a pesti alsó rakparton!
  • A Lánchíd átadása az akadálytalan tömegközlekedés, kerékpáros, gyalogos, motoros közlekedés és taxik számára, kerékpársávval a hídfőkben és a József Attila utcán
  • Kétoldali kerékpársáv a Bajcsy Zsilinszky úton
  • A lakóövezetek tehermentesítése a 30-as zónák és lakó-pihenő övezetek kiterjesztésével, forgalomlassító és csillapító módon.
  • Kerékpáros tengely kialakítása a Váci úti irodafolyosón a Nyugati tér és a Duna Plaza között
  • A Petőfi-híd felújítása kerékpársávokkal
  • Érjen össze a Bartók Béla út két végén már megépült kerékpársáv!
  • Induljon kerékpártároló-építési program! Új kerékpártárolók a legjobban hiányzó, népszerű úticéloknál, közintézményeknél, tömegközlekedési átszállóhelyeknél. Kisebb bürokráciát és ingyenes köztérhasználatot a lakossági kezdeményezéseknek!
  • Hatékonyabb karbantartást: Több forrást, gyorsabb intézkedést, tartós javításokat a lakossági panaszok kezelésére, kerékpárutak lezárásánál tájékoztatás és terelőutak kijelölése.
  • Népszerűsítés és oktatás: Induljanak pozitív hangvételű szemléletformáló és oktató kampányok, épüljenek új tanpályák gyerekeknek
  • Felhasználóbarát Bubit: Jobb minőségű kerékpárokat, 21. századi ügyintézésre, lakossági promócióra, az állomások sűrítésére, bővítésére van szükség.

(Fotók: Marjai János/24.hu)

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.