Közélet
Budapest, 2017. április 9.
Schmidt Mária, a Terror Háza Múzeum fõigazgatója beszédet mond a holokauszt emléknapja alkalmából tartott megemlékezésen Budapesten, a Terror Háza Múzeumnál 2017. április 9-én. Az eseményen Bernovits Vilma vértanú hitoktatóra emlékeztek, akit a nyilasok 1944. december 27-én a jeges Dunába lõttek Budapesten.
MTI Fotó: Marjai János

Lemondott a Figyelő Schmidt Mária vezette szerkesztőbizottsága

Lemondott a Figyelő Schmidt Mária, Lánczi Tamás és Berecz Kristóf alkotta szerkesztőbizottsága. A lap oldalán megjelent szövegben egyebek mellett ez áll:

A Figyelő jövőjéről az új tulajdonos fog határozni. A mi munkánk itt befejeződött. „Jó mulatság, férfimunka volt.”

A 24.hu úgy tudja, a közlemény egyúttal azt is jelenti, alapvetően változik meg a lap profilja. Schmidt Mária a kormánypárti médiaalapítvány létrehozásakor is komoly erőfeszítéseket tett azért, hogy újságjának ne kelljen a mamutszervezet részévé válnia, ám nem járt sikerrel. Ezek után azért is lett tulajdonosból a szerkesztőbizottság vezetője, hogy tekintélyével is jelezzék, próbálják megőrizni a Figyelő autonómiáját a rendszeren belül.

Fotó: Csanádi Márton / 24.hu
Fotó: Csanádi Márton / 24.hu

Ezzel a reménnyel a múlt héten kellett végleg leszámolni, amikor Berecz Kristófot leváltották a lapot kiadó cég éléről, információnk szerint helyére, Deák Bálint a Világgazdaság főszerkesztője érkezett, aki kedden be is mutatkozik a szerkesztőségnek. A váltás azt jelenti, hogy az újságnak – ismét – gazdasági profilt adnak a Schmidt Mária által kitalált politikai arcél helyett. Úgy tudjuk, Lánczi Tamás főszerkesztői posztja is bizonytalanná vált, az alapítvány döntéshozói nem feltétlenül vele képzelik el a jövőt.

A Liszkay Gábor irányította átalakulás során ez nem az első radikális váltás. A Magyar Idők helyét átvevő Magyar Nemzet már nem Gajdics Ottóval, hanem Ballai Attilával a főszerkesztői székben készül, s a lap hangvétele az elmúlt hetekben visszafogottabbá vált. De elkezdték a Hír TV és az Echo TV integrációját is.

A kormánypárti médiavilág radikális átalakulása novemberben zajlott, amikor a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványnak sorra ajánlották fel a Fideszt támogató milliárdos médiatulajdonosok termékeiket. Egy irányítás alá került – egyebek mellett – a Hír Tv, Simicska Lajos egykori műsorgyártó cége, a Hung-Ister Zrt., a Figyelő, az Orbán Viktor informális tanácsadójához, Habony Árpádhoz tartozó Modern Media Group Zrt., a Lokál, a Lokál extra lapok, a lokal.hu és a 888.hu kiadója, Tombor András korábbi cége, a Mandiner Press Kft., a mandiner.hu hírportál kiadója, a New Wave Media Group, az Origo.hu kiadója, amely Matolcsy György jegybankelnök Ádám nevű fiáé, valamint Ómolnár Miklós cége,  Ripost Média Kft., a Ripost bulvárlap, a Hello! magazin, a ripost.hu és a faktor.hu hírportálok kiadója, illetve Mészáros Lőrinc kiadványai, így például a megyei lapok.

Kiemelt kép: Marjai János / MTI

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Felcsút, 2014. április 21.
Orbán Viktor miniszterelnök, miután átadta a győztesnek járó kupát a Real Madrid játékosainak a Puskás Suzuki Kupa utánpótlás-labdarúgótorna döntője, a felcsúti Puskás Akadémia Pancho Aréna első hivatalos mérkőzése után 2014. április 21-én.
MTI Fotó: Beliczay László
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.