Ellenzékben még hevesen védte, most felszámolná mellékvonalakat a Fidesz. Tizennégy szakasz van veszélyben, de az önkormányzati választások előtt jegelnék az ügyet – tudta meg a Népszava.
Értesüléseik szerint a vonalszakaszok megszüntetésének előkészítését jelzi az is, hogy Fónagy János államtitkár irányításával már javában tart a párhuzamosságokat csökkenteni hivatott egységes országos vasúti- és buszmenetrend létrehozása. A hírt megerősítette a lapnak a Közlekedő Tömeg Egyesület egyik alapítója, Gyöngyösi Máté is.
Gyöngyösi emlékeztetett: a MÁV Start Zrt. már tavaly két Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei vasútvonalon is arra írt ki közbeszerzési pályázatot, hogy a szerelvényeket autóbusszal váltsák ki. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) ugyan egyelőre megakadályozta, hogy a kiírásban szereplő december 9-e legyen az utolsó nap, amikor vonat jár a Nyíregyháza-Nyírbátor és a Mátészalka-Csenger vonalon, de a tárca csak általánosságokat közölt a vonalak bezárásával kapcsolatban. A Népszava úgy tudja, hogy
Frissítés: Az ITM szerint vasútvonalat bezárni szocialista kormányok szoktak
Szemlénk megjelenése után az ITM közleményben reagált a Népszava cikkére. Mint írják: vasúti mellékvonalak bezárása nincs sem napirenden, sem tervben.
A közlekedésért felelős minisztérium 2010 óta változatlan elvi alapvetése, hogy a közösségi közlekedés gerincét a vasút adja, amely a mobilitási igények első számú kiszolgálójaként erősíti a vidék lakosságmegtartó képességét. Ennek megfelelően nincs semmiféle döntés vagy szándék a vasúti mellékvonalak bezárására. A kormány a vonatközlekedés versenyhelyzetét az utasok igényeihez igazodva folyamatos pályafejlesztésekkel, járműbeszerzésekkel, vasúti digitalizációval erősíti
– fogalmaznak.
Kiemelt kép: illusztráció, MÁV