Közélet
Hatvan, 2015. szeptember 2.
A 3. számú főút elkészült vasúti felüljáró hídja Hatvanban 2015. szeptember 2-án. A 10,8 milliárd forintos összköltségű beruházás az Új Széchenyi Terv keretében, 85 százalékos uniós támogatásból valósult meg.
MTI Fotó: Komka Péter

Elkerülhetetlen a káosz a hatvani, miskolci vasútvonal felújításakor

Mázsár Tamás
Mázsár Tamás

újságíró. 2018. 12. 11. 11:18

Jelenleg nem létezik olyan utastájékoztatási szint, amely elégséges lenne a Budapest–Hatvan–Miskolc vonal jövőre tervezett felújításának lebonyolításához

– nyilatkozta lapunknak Meleg János, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke. A vonalon az év elején kezdték meg a felújítást, 2019. február 4-től december 7-ig pedig újabb szakaszához ér a pályarekonstrukció.

Balassagyarmat, 2012. ‡prilis 3.
Meleg J‡nos, a Vasutasok Szakszervezete ŽrdekvŽdelmi alelnške nyilatkozik a H’rTV munkat‡rsainak a balassagyarmati vasœt‡llom‡s el?tt, ahol Vonattal a vidŽkŽrt! c’mmel tartottak tiltakoz— megmozdul‡st a MçV 2012. ‡prilis 15-Žvel tervezett j‡ratritk’t‡sa ellen.
MTI Fot—: Komka PŽter
Meleg János
Fotó: Komka Péter / MTI

Egy vágányon sem közlekednek majd a vonatok Pécel és Aszód között, mert mindkét sínpárt elbontják és teljesen átépítik.

Péceltől Turáig az összes állomás és megállóhely átépítése is elkezdődik, ezért Budapest-Keleti–Rákos–Pécel között óránként csak két pár vonat, Aszód és Hatvan között óránként csak egy pár vonat közlekedik majd.

Ezen a térképen feketével jelöltük azt a szakaszt, ahol teljes átépítés lesz, és pótlóbuszok közlekednek majd, szürkével azt, ahol óránként csak két pár vonat közlekedik, zölddel pedig azt a részt, ahol óránként egy pár vonat jár majd.

A térkép kattintásra nagyobb lesz.

Az átépítés ideje alatt a péceli állomáson Budapest felől csupán két csonkavágány, az aszódi állomáson egy-egy csonkavágány fog rendelkezésre állni Hatvan, illetve Balassagyarmat felől. Galgamácsa felől nem lesz átjárási lehetőség a vonatoknak, ezért nem alkalmazható kerülőút. Az utasok eljutását az átépítés alatt álló szakaszokon vonatpótló buszokkal biztosítja a MÁV-START. A miskolci InterCity-k helyett Budapest-Keleti pályaudvar és Hatvan között pótlóbuszok állnak forgalomba.

Meleg János egy példával érzékeltette, mekkora káoszra lehet majd számítani a felújítás miatt.

Salgótarjánból Budapestre a következőképpen lehet majd eljutni: Hatvanig vonattal, ott át kell szállni egy másik vonatra Aszódig, ott autóbuszra szállni, amivel el lehet jutni Pécelig, onnan pedig egy újabb átszállással vonattal a Keleti pályaudvarra.

A Vasutasok Szakszervezetének elnöke úgy tudja, hogy a pótlóbuszok a Verseny utcába, a Keleti szomszédságába érkeznek majd. A MÁV-Startot megkérdeztük ezzel kapcsolatban, de konkrétumokkal egyelőre nem szolgáltak. Annyit írtak, hogy a vasúttársaság már egyeztetett a NIF-fel, a kivitelezőkkel, az önkormányzatokkal, a Volánbusszal és a MÁV-HÉV-vel, de a vonatok és a pótlóbuszok menetrendjének és mennyiségének meghatározása, összehangolása még folyamatban van.

Amit a pótlóbuszokkal kapcsolatban biztosan tudni:

  • az egri, illetve a sátoraljaújhelyi gyors és sebesvonatok pótlóbuszai Hatvan és Pécel között szállítják az utasokat.
  • A pótlóbuszokhoz csatlakozó távolsági vonatok Észak-Magyarország felől Hatvanig közlekednek majd, illetve onnan indulnak vissza.

A teljes vágányzár alatt Budapest-Keleti–Pécel, valamint Aszód–Hatvan között az elővárosi vonatok közlekednek, Pécel és Aszód állomások között pótlóbuszok szállítják az utasokat. A tervek szerint a vonatpótlók a vasút nyomvonalát követve, minden köztes állomást érintenek. Meleg János lapunknak azt mondta, még neki is nehéz volt kibogoznia, hogyan szeretné lebonyolítani a MÁV ezt a felújítást.

Tura, 2018. augusztus 7.
Munk‡sok a turai vasœt‡llom‡son az Asz—d Žs Hatvan kšzštti vasœtvonal felœj’t‡s‡n 2018. augusztus 7-Žn.
MTI Fot—: M‡thŽ Zolt‡n
Munkások a turai vasútállomáson az Aszód és Hatvan közötti vasútvonal felújításán 2018 augusztusában
Fotó: Máthé Zoltán / MTI

Az Index cikke szerint a hatvani-miskolci vonalat évente 3-5 millió ember használja, tehát naponta nagyjából 8-10 ezer embert érint majd a felújítás.

A MÁV lapunkat arról is tájékoztatta, hogy már a december 9-i országos menetrendváltástól módosult a menetrend. Február 3-ig számos vonat módosított menetrend szerint közlekedik.

  • A miskolci, kassai, nyíregyházi és debreceni InterCity vonatok a Keleti pályaudvarról 5 perccel korábban, minden óra 25. percében, a sátoraljaújhelyi sebes és egri gyorsvonatok pedig minden óra 55. percében indulnak.
  • A hatvani személyvonatok indulási ideje a Keleti pályaudvarról 5 perccel korábbra kerül. A Hatvanból a Keletibe induló személyvonatok egy része 3 perccel korábban indul.
  • A gödöllői személyvonatok utasait Isaszeg és Gödöllő állomások között pótlóbuszok szállítják. A hatvani vonal vágányzári menetrendje miatt a Budapest–Vác–Szob, Aszód–Balassagyarmat, továbbá a Budapest–Újszász–Szolnok vonalakon egyes vonatok szintén módosított menetrend szerint közlekednek.

Kiemelt kép: Komka Péter / 24.hu

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

AACHEN, GERMANY - JANUARY 22: German Chancellor Angela Merkel and French President Emmanuel Macron sign the Aachen Treaty on January 22, 2019 in Aachen, Germany. The treaty is meant to deepen cooperation between the countries as a means to also strengthen the European Union. It comes 56 years to the day after then German Chancellor Konrad Adenauer und French President Charles de Gaulle signed the Elysee Treaty, or Joint Declaration of Franco-German Friendship. (Photo by Sascha Schuermann/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.