Az idei nyár slágertémája a buszmegállóból kihajtó, majd pár méterrel arrébb a piros lámpánál várakozó autóbusz. Júniusban már két levelet is közöltünk ebben a témában, most Eszter nevű olvasónk küldte el – a BKK ügyfélszolgálatának írt levelét.
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
A mai napon, dél körül szerettem volna utazni a Keleti pályaudvartól az 5-ös busszal. Épp akkor értem a 2 éves kisfiammal a megállóba, amikor ott volt a busz. MHU-772 a rendszáma. Amennyire csak tudtam, siettem, a kisfiú futott, a sofőr pedig becsukta az ajtót és elindult a szinte üres busszal, amikor már csak kb. 3 méterre voltunk tőle. Eljutott egészen a piros lámpáig, tehát ott álltam a gyerekkel a busz mellett, sejthetik, mennyire jó érzés volt.
Jött egy 133E, felszálltunk, Zuglóig megelőztük az 5-öst. Zuglóban leszálltunk és megpróbáltunk megint felszállni rá. Most már felvettem a gyereket, úgy futottam, oda is értem, a sofőr pedig pontosan az orrom előtt csukta be az ajtót, majd megint előrehajtott a piros lámpáig és megint ott álltam a gyerekkel a busz mellett. Három másik idősebb hölgy is reklamált, akik szintén nem voltak eléggé gyorsak, hogy a hátul álló buszhoz odaérjenek.
Az már csak ráadás körülmény, hogy mindez délben történt, az egyik legmelegebb nyári napon, amikor a fáradt, nyűgös gyerekkel sietnék haza ebédelni, aludni.
Megvártam a következő 5-öst (FJX- 191) és megkérdeztem a sofőrt, hogy tudna-e szólni a kollégájának, hogy ez így nekem nagyon rosszul esett. Azt válaszolta, hogy nem a kollégája, és írjak az ügyfélszolgálatra. (A buszvezető vélhetően azért mondta ezt, mert az előbbi busz üzemeltetője a rendszám alapján a VT-Arriva, míg ő a BKV munkavállalója – a szerk.)
Így hát írok és kérem önöket, adják át a következő üzenetet neki: remélem soha nem kerül olyan helyzetbe, hogy az ő feleségét és gyerekét hagyja ott valaki, értelmetlenül, hiszen tovább sem tudott menni a piros lámpa miatt. Ráadásul ugyanaz az ember, 5 percen belül két alkalommal. És lehet, hogy érdemes lenne tennie valamit azért, hogy a szakmájában kollégaként tekintsenek rá.
Észrevételed, panaszod van a budapesti közösségi közlekedéssel kapcsolatban? Vagy csak láttál valami érdekeset? Írd meg a bkvfigyeloblog@gmail.com címre vagy a BKV-Figyelő Facebook-oldalán!
Kiemelt kép: Wikipedia/Kemenymate