Közélet
Sármellék, 2017. augusztus 27.
Malév felirat a világ egyetlen repülõképes Li-2-es (szovjet gyártású DC-3-as) repülõgépén a Hévíz-Balaton Airport kifutópályáján 2017. augusztus 27-én. Az 1949-ben Taskentben gyártott repülõgépet a Magyar Néphadseregnél helyezték üzembe, majd 1958-ban a Malévhoz került. 1964 novemberében átadták a Néphadseregnek, ahol tízévi szolgálat után 1974. január 11-én a múzeumba küldték. A gép 1997 óta a Goldtimer Alapítvány tulajdona, amellyel a mai napon elõször szerveztek sétarepülést a Balaton felett.
MTI Fotó: Varga György

Jöhet a lex reptér – cserébe kiüresedhet a magyar gazdaság egy fontos intézménye

24.hu
24.hu

2018. 07. 07. 09:11

Egy egészen furcsa törvénymódosítási javaslat hátteréről ír az Index. Ha elfogadják a módosítást, az oda vezethet, hogy

ha valakinek már jogerősen elrendelik a felszámolását, de kifizeti a vitatott számlát, akkor megszűnik ellene a felszámolási eljárás.

Ez egyrészt több szempontból veszélyezteti a magyar gazdaságot, másrészt az benne az érdekes, hogy olyan, mintha egyetlen vitás eset miatt írták volna a törvényt, ezért nevezhetjük azt

Lex reptérnek.

Szűk egy hónapja írtuk meg, hogy a Fővárosi Ítélőtábla elrendelte az állami Malév Ground Handling Zrt. felszámolását, miután jogerős végzésben megállapította a repülőgépek földi kiszolgálását végző Malév-utódcég fizetésképtelenségét.

Budapest, 2012. február 9.
A Malév egyik működő leányvállalata, a földi kiszolgálási szolgáltatásokat nyújtó Malév Ground Handling autóbusza várja a leszálló utasokat egy repülőgép előtt a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A légitársaság 66 évnyi, csaknem folyamatos működés után, 2012. február 3-án leállt.
MTI Fotó: Mohai Balázs
Fizetésképtelennek nyilvánították a Malév utódcégét: indulhat a felszámolás
Itt a vége: az évek óta mélyrepülésben lévő állami Malév Ground Handling Zrt. nem tudta fizetni a csomagszállítókat, bíróságra került az ügy.

A Malév GH ezután kifizetette a tartozását a Budport Kft. nevű versenytársának, amely az eljárást kezdeményezte, csakhogy az nem engedte ki a felszámolási eljárásból, mert egyéb követelései is vannak az adóssal szemben.

A Fővárosi Törvényszék mégis megszüntette a felszámolási eljárást, és így életben tartotta az egyébként évek óta sok százmillió forint veszteséget felhalmozó állami céget. A Budport Kft. a megszüntető végzés ellen fellebbezett.

A Lex reptér mintha azért íródott volna tehát, hogy megmentsék a Malév utódcégét.

Ez önmagában már senkit nem lep meg abban az országban, ahol szinte futószalagon írják a konkrét helyzetekre ráhúzható törvényeket. Azonban mint az Index írja, a Lex reptér következménye, hogy lényegében kiüresíti a felszámolás intézményét, ami pedig a gazdaság egy elég fontos intézménye. Ha ez az intézmény tulajdonképpen kivezetődik a magyar gazdasági jogból, akkor az a következőket okozza:

  • jelentősen rombolja az üzleti bizalmat,
  • a tisztességes vállalkozásokat sújtja,
  • és óriási előnyt ad a számlákat nem fizetőknek.

Hiszen így az utolsó pillanatig lehet húzni a számlák kifizetését, és a hitelező sem tehet semmit, ha hossza huzavona után megkapja a jussát.

Kiemelt kép: MTI/Varga György

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Fotó: Magyar Rendőr / Fortepan
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.