A belvárosban ugyan egyre ritkábban találkozhatunk régi Ikarus buszokkal, a külső városrészekben azonban még bőven járnak ősrégi járművek. Ilyen, harmincéves buszok füstjétől szenvednek az utasok és a megállókban várakozók a 244-es járat vonalán – panaszolta a BKV-nak írt levelében a XVI. kerületben élő Gergely.
Az elmúlt időszakban többször utaztam a 244-es busz vonalán olyan járművel, amelynek a kipufogógáza megjelenik az utastérben. Amikor a busz a végállomáson várakozik, a nyitott ajtókon keresztül jut be, ezért rossz gyakorlatnak tartom, hogy a busz járó motorral várakozik a megállóban.
Ez a szomszédos megállóban várakozók egészségét, és a már buszon tartózkodók egészségét egyaránt súlyosan veszélyezteti.
Sajnos az említett jármű (vagy már járműtípus) menet közben is juttat kibocsátott füstöt a busz utasterébe, vagy a ajtónyitáskor a megállókban, de mindenesetre a teljes utazás során kénytelen az ember füstöt belélegezni. A levelemet kiváltó busz rendszáma: BPO-003.
Kérem, hogy a problémát szíveskedjenek orvosolni, és a megtett intézkedésekről e-mailben tájékoztatni.
A Gergely levelében szereplő autóbusz egy régi csuklós Ikarus. A fővárosi tömegközlekedési járművek sorsát precízen követő hbweb.hu szerint a buszt 1987 decemberében vette állományba a BKV, majd 2015 decemberében törölte onnan, 2017 szeptemberében azonban – vélhetően a metrópótlással összefüggésben – ismét forgalomba állították.
Amint azt tavaly nyáron megírtuk: a BKV 25-30 darab régi, a forgalomból már kivont Ikarus 280-as és Ikarus 435-ös buszt újított fel és állított forgalomba a metrópótláshoz átirányított korszerű csuklós buszok helyén. A felújítás során alapvetően a vázszerkezetet és a fődarabokat (motor, váltó, futómű) érintő javításokat végezték el.
Kiemelt kép: Wikipedia/Maximix90