Eredetileg 25 milliárd forint elköltését bízták a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda alá sorolt Nemzeti Kommunikációs Hivatalra, csak aztán úgy alakult, hogy alsó hangon 59, de akár 64 milliárd forint sorsáról dönthetett a hivatal – ez olvasható ki azokból az adatokból, amelyeket a hvg.hu rendszerezett. Azért volt lehetőség az első tervek jelentős túllépésére, mert beépítettek egy olyan szabályt, hogy akár kétszer is újra feltöltheti a keretet a propagandaminisztériumként is emlegetett Rogán-féle tárca.
- Ennek a pénznek közel a fele, csaknem 29 milliárd forint a menekültellenes és a sorosozó plakátokra, hirdetésekre, reklámokra ment.
- A vizes vb népszerűsítésére 3 milliárd forintot szántak.
- A Magyar Turisztikai Ügynökség kommunikációjára ennek a dupláját. (Még több példa a hvg.hu cikkében olvasható.)
A körülbelül 60 milliárd forintnyi megbízás zömét három nagy érdekkör nyerte el.
- Az új üdvöske Balásy Gyula vállalkozásai, a Lounge Design Kft. és a New Land Media Kft. lettek, ők bő 41 milliárdot húztak be (ez opciókkal kétmilliárddal nőhet még).
- Szijjártó Péter külügyminiszter barátja, Kuna Tibor érdekeltségei, a Trinity Communications Kft. és a Young and Partners Kft., ők 14,5-16,5 milliárdos megbízást szereztek – ez megegyezik azzal, amit ezek a cégek a megelőző évben árbevételként elkönyveltek.
- Leáldozóban Csetényi Csaba csillaga. Ő Rogán szomszédja a Pasa-parkban, de cégei, az Affiliate Network Kft. és a Network360 Kft. sokkal kisebb összeget nyertek tavaly, mint addig: nem éri el a tavalyi megbízásaik értéke a 4 milliárdot sem, holott a 2010-2014 közötti ciklusban legtöbb kommunikációs közbeszerzését ők nyerték.