Közélet

Háromszor annyit költött a propagandaminisztérium, mint amennyit terveztek

Eredetileg 25 milliárd forint elköltését bízták a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda alá sorolt Nemzeti Kommunikációs Hivatalra, csak aztán úgy alakult, hogy alsó hangon 59, de akár 64 milliárd forint sorsáról dönthetett a hivatal – ez olvasható ki azokból az adatokból, amelyeket a hvg.hu rendszerezett. Azért volt lehetőség az első tervek jelentős túllépésére, mert beépítettek egy olyan szabályt, hogy akár kétszer is újra feltöltheti a keretet a propagandaminisztériumként is emlegetett Rogán-féle tárca.

  • Ennek a pénznek közel a fele, csaknem 29 milliárd forint a menekültellenes és a sorosozó plakátokra, hirdetésekre, reklámokra ment.
  • A vizes vb népszerűsítésére 3 milliárd forintot szántak.
  • A Magyar Turisztikai Ügynökség kommunikációjára ennek a dupláját. (Még több példa a hvg.hu cikkében olvasható.)

A körülbelül 60 milliárd forintnyi megbízás zömét három nagy érdekkör nyerte el.

  • Az új üdvöske Balásy Gyula vállalkozásai, a Lounge Design Kft. és a New Land Media Kft. lettek, ők bő 41 milliárdot húztak be (ez opciókkal kétmilliárddal nőhet még).
  • Szijjártó Péter külügyminiszter barátja, Kuna Tibor érdekeltségei, a Trinity Communications Kft. és a Young and Partners Kft., ők 14,5-16,5 milliárdos megbízást szereztek – ez megegyezik azzal, amit ezek a cégek a megelőző évben árbevételként elkönyveltek.
  • Leáldozóban Csetényi Csaba csillaga. Ő Rogán szomszédja a Pasa-parkban, de cégei, az Affiliate Network Kft. és a Network360 Kft. sokkal kisebb összeget nyertek tavaly, mint addig: nem éri el a tavalyi megbízásaik értéke a 4 milliárdot sem, holott a 2010-2014 közötti ciklusban legtöbb kommunikációs közbeszerzését ők nyerték.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik