Közélet

Megvan a hivatalos válasz a botrányos H&M-hirdetésre

Sokféleségért felelős vezetőt nevezett ki az H&M svéd divatárulánc azután, hogy a közelmúltban felháborodást váltott ki honlapja, amelyen egy kapucnis pulóverüket viselő fekete kisfiút “a legmenőbb majom a dzsungelben” képaláírással illettek.

A kinevezést kedden tette közzé honlapján a cég, amely szerdán az AP amerikai hírügynökséggel közölte, hogy a dolgozói kapcsolatokért globálisan felelős igazgatót, Annie Wút, a cég egy régi alkalmazottját bízta meg a sokféleség és befogadás vezetője globális posztjának ellátásával.

A cég Facebook-oldalán közölte, hogy

őszinte az elkötelezettségünk a sokféleség és a befogadás mellett, ezért neveztünk ki globális vezetőt e területre, hogy munkánkat előrevigye.

A fekete kisfiú fotója alatti képaláírás miatt rasszistának bélyegezték az áruházláncot. A stockholmi székhelyű vállalat azzal védekezett, hogy nem szánt szándékkal készült a képaláírás. A Dél-Afrikai Köztársaságban a felirat olyan dühödt felzúdulást váltott ki, hogy tiltakozók feldúlták az H&M helyi üzleteit. Az Egyesült Államokban LeBron James kosárlabdázó és a rapper Diddy szintén felháborodásának adott hangot. A The Weeknd és a G-Eazy amerikai rapperek megszakították együttműködésüket a svéd céggel.

Az eset jól példázza, milyen fontos, hogy a multinacionális cégek tekintettel legyenek a különféle kulturális nézetekre, érzékenységre a piacokon, ahol jelen vannak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik