Közélet

Kurucinfós múltja miatt távozik a kormánypárti médiától

Medvegy Gábor
Medvegy Gábor

újságíró. 2018. 01. 05. 14:06

Varga-Bíró Tamás elismerte: nem mondott igazat, amikor azt állította, hogy nem állt kapcsolatban a szélsőjobboldali portállal.

Visszavonul a médiától Varga-Bíró Tamás, a kormánypárti Pesti Srácok újságírója és a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Echo TV műsorainak állandó vendége, akinek a Magyar Időkben is jelent meg írása. Elismerte: nem mondott igazat, amikor azt állította, hogy a Kuruc.info-n megjelent írásait a szélsőjobboldali portál a megkérdezése nélkül emelte át.

Zyklon-B

Néhány napja a 444 írta meg, hogy Varga-Bíró – aki korábban az Irigy Hónaljmirigy és a Bumeráng szövegírója is volt – néhány éve a Kuruc.info „Holokamu” rovatában jelentetett meg antiszemita töltetű cikkeket, vagy például 2011-ben a Magyar Szigeten adta elő egy dalát, ami arról szólt, hogy amíg dédapja a háborúban harcolt, addig a zsidók meggazdagodtak.

És hazudtak, hazudtak egyre, és mint folyó, úgy dőlt a lé, ajjajjaj-jajjajjaj, Zyklon-B, Zyklon-B

– hangzik el Varga-Bíró dalában.

Nem szalad Rangos Katalin szoknyájáig

Varga-Bíró a cikkre blogján reagált. Elismerte, hogy kormánypárti, és Echo TV-s szerepléseiért pénzt kap. Emellett azt állította, soha nem volt a Kuruc.info szerzője, írásait személyes Facebook-oldalán tette közzé, ahonnan több radikális hírportál is átvette. Azt is kifejtette, hogy szerinte „a közép-, és kispolgári, teljesen asszimilálódott vidéki zsidóságot a magyar nagypolgári zsidóság részben, az amerikai nagypolgári zsidóság pedig szinte teljes egészében cserbenhagyta”, erre próbált rámutatni, és reméli, ez még belefér a véleményszabadságba. Kijelentette: attól nem kell félni, hogy „ártatlanságomat bizonyítandó holnap körülmetéltetem magam, vallást váltok, és Rangos Katalin szoknyájáig szaladok, mert ilyesmi nem fog történni”.

Mindezek után a Kuruc.info közzétette Varga-Bíró Tamással folytatott levelezését, azt igazolandó, hogy igenis kapcsolatban álltak. Ezekben videoblog-bejegyzéseit, dalait és más tartalmakat ajánl a portálnak, amelynek szerkesztőire Isten áldását kérte.

Régebbi én

Varga-Bíró a Pesti Srácokon tett közzé viszontválaszt. Azt írja: a Pesti Srácok, a Polgár Portál és a Magyar Idők bloggereként, valamint az Echo TV Keménymag című műsorának állandó szereplőjeként nagyon is volt mit veszítenie, és bár a róla szóló dokumentumok mindegyike elérhető volt az interneten, elismeri, hogy munkaadói némelyikét ezek váratlanul érték.

Kitart amellett, hogy soha nem volt a Kuruc.info Holokamu rovatának szerzője és nem dolgozott a portálnak, de ahogy fogalmaz, „a folytatásban valótlanul állítottam, szóval egész egyszerűen hazudtam, hogy írásaimat Facebook oldalamról emelték át portáljukra”. Mint írja, már nem emlékszik, hogy ki kereste előbb a másikat, de tény, hogy felvették a kapcsolatot, és jól jött neki, hogy leközlik dalait és videoblog-bejegyzéseit. A szélsőjobboldali portáltól elnézést kért, hogy ezek „jogtalan eltulajdonításával” vádolta meg őket.

Azt is elismeri, hogy „régebbi énjének” része volt a zsidózás, még ha legtöbbször „árnyalt, cizellált formában is”, kritikai észrevételei azonban szerinte belefértek a szabad véleménynyilvánításba. 2014-től nézeteiben gyökeres változás állt be, 2017-ben pedig pályát kellett váltania, és kézenfekvő volt, hogy újságíróként keres munkát, mert korábban is dolgozott újságíróként. Így került az Echo TV-be is.

Ezúton bocsánatot kérek mindazon kollégáimtól, akiket múltammal kapcsolatosan bármi is váratlanul ért, s azt magukra nézve sértőnek találják.

Bocsánatot kérek továbbá azon zsidó polgártársaimtól, akik régebbi kijelentéseim okán sértve és megbántva érezhetik magukat. Mondanám, hogy máshogyan gondolom már, de itt most nem az a lényeg, hogy most mit gondolok, hanem, hogy régebben mit gondoltam

– írja Varga-Bíró, kijelentve, hogy tetteiért vállalja a felelősséget, és arra az elhatározásra jutott, hogy határozatlan ideig felhagy az írással, és a dalszerzésnek szenteli idejét. Közölte: értelmét veszti az a levél is, amit a Tett és Védelem Alapítvány küldött az Echo TV-nek, szerinte ugyanis a csatorna valóban akkor dönt helyesen, ha nem szerepelteti a műsoraiban.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Fotó: Farkas Norbert / 24.hu
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.