A Pesti Srácok birtokába került két adásvételi szerződés, amiket Simicska Lajos két plakátcége, a Publimont Kft. és az Euro Publicity Kft. kötött a Jobbikkal idén szeptemberben.
A dokumentumokból kiderül, hogy Publimont a 978 plakáthelyét bruttó 124,2 millióért, az Euro Publicity pedig 41 plakáthelyét 5,2 millió forintért adott el. Azaz a párt 129,4 millióért szerezhetett meg 1019 plakáthelyet.
A két szerződés alapján idén szeptember 28-ig a Jobbiknak csak 27,5 millió forintot kellett kifizetnie, a fennmaradó 101,9 milliót csak a választások után, 2018. május 31-ig.
A szerződésben az olvasható, hogy
Amennyiben Vevő bármelyik vételárrész megfizetésével 8 (nyolc) napon túli késedelembe esik, úgy Eladó jogosult a jelen adásvételi szerződéstől, a Vevőhöz címzett egyoldalú írásbeli nyilatkozattal elállni, mely elállásról szóló nyilatkozat közlése a jelen szerződést felbontja, és a reklámberendezések tulajdonjoga minden további jogcselekmény nélkül visszaszáll az Eladóra.
Ez azt jelenti, hogy ha május végéig nem fizetik ki a 101,9 milliót, akkor a reklámfelületek újra Simicskához kerülnek. Így a Jobbik 27,5 millióért hirdethet több mint ezer plakáthelyen, azaz plakátonként 27 ezret fizet: egy hónapra lebontva ez 3200-3300 forint.
Eközben ezen cégek óriásplakátjainak havi listaárai 114 ezer és 317 ezer forint között mozognak.
Kiemelt kép: Facebook/Jobbik