Közélet

Áder János boldog, sztrádát kapott szülővárosa

Csornát végre elkerüli az M85-ös autóút, megszabadul a kamionoktól a belváros. A projekt folytatódik, Sopronig megépül.
Korábban a témában:

Átadták az M85-ös gyorsforgalmi út Csornát elkerülő szakaszának második ütemét pénteken. A 4,6 kilométer hosszú, kétszer két sávos út 13,8 milliárd forint költségvetési forrásból valósult meg. Az átadó ünnepségen részt vett Áder János köztársasági elnök. Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta, hogy a 2010-20 közötti időszaknak a legnagyobb nyertese a magyar közút.

Kifejtette, a kormány 2014 után elfogadott közlekedési stratégiája szerint 2022-re valamennyi megyeszékhelyet és megyei jogú várost be kell kötni a gyorsforgalmi úthálózatba és valamennyi autópályának el kell érnie a határt. A programban csaknem 900 kilométer gyorsforgalmi út épül 2020-ig, mintegy 2500 milliárd forintból. Ennek több mint a felét a költségvetés adja. A program jól halad, mert a projektek csaknem 70 százalékánál jövő év elejére átadják a munkaterületet és megindul a munka.

Felidézte, 2010-ben a megyeszékhelyek és a megyei jogú városok több, mint fele nem volt elérhető gyorsforgalmi úton, és az autópályák jelentős része sem ért el az országhatárig. 2010-ben mintegy 1500 kilométernyi gyorsforgalmi úttal és autópályával rendelkezett az ország. Beszélt arról is, hogy Csornára Győrből mintegy 15 perccel rövidebb idő alatt lehet eljutni, emellett a Csornán eddig átmenő teherforgalom egy része áttevődik az elkerülőre, így a város biztonságos és élhető lesz, a környezeti terhelés is csökken.

Kitért rá, hogy az út építése folytatódik, az M85-ös Farádtól Sopronig tartó szakaszára a vállalkozói szerződéseket már aláírták, a kivitelezés jövőre kezdődik.

Mindezek mellett 2022 után kapacitásnövelésre van szükség, az M1-es autópálya 2×3 sávra történő bővítésénél jelenleg az építési engedélyeket szerzik be, de elkezdik a keresztirányú autópályák építését is – mondta az államtitkár.

Nagy Róbert, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. vezérigazgatója arról beszélt, hogy a szerződési határidő előtt négy hónappal fejeződött be a munka a Csornát elkerülő út e szakaszánál, aminek alapkövét tavaly májusban tették le. 4,5 kilométer hosszan 2×2 sávot építettek, 1,6 kilométer hosszan 2×1 sávot, amivel biztosított lett az összeköttetés a 85-ös főúttal. Két körforgalmat, három felüljárót, egy aluljárót és 1,2 kilométer hosszú kerékpárutat építettek. Utóbbit Jobaháza és Farád között.

A vezérigazgató is kitért arra, hogy jövőre kezdődik el az M85 folytatása mellett a fertődi Esterházy-kastélyt elkerülő út építése, márciusban pedig átadják a 813-as út záró szakaszát. Az M85-ös utat délután négy órakor adják át a forgalomnak mindkét irányban.

(MTI; Kiemelt kép: MTI Fotó/Krizsán Csaba)

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.