Belföld

Ezért kell újabb utakra a matrica

Nem ezt ígérték, de a fejlődésnek ára van.

Mint korábban megírtuk, fizetős lesz az M85-ös és az M86-os gyorsforgalmi út. A Jobbik két képviselője (Bana Tibor, Magyar Zoltán) szerette volna megtudni az okokat a nemzeti fejlesztési minisztertől.

Miért lesz fizetős az M85-ös és az M86-os autóút?

Az ellenzéki politikusok jelezték, korábbi, hasonló kérdésükre nem kaptak egyértelmű választ, mindössze annyit, hogy

amit használnak, azért fizetni kell.

Emlékeztettek rá, hogy az M85-ös és az M86-os autóutak ingyenes használata mellett korábban még Hende Csaba volt honvédelmi miniszter is kiállt és a kampányban is ezt ígérte a Fidesz. A Jobbik képviselői szerint sokak életét megnehezíti, hogy fizetős lesz a két autóút.

Fónagy: UD, HD és fejlődés

Fónagy János államtitkár válaszában közölte, az M85-ös Győr-Csorna közti szakasza jelenleg is a díjfizetős hálózat része (mind UD, használatarányos; mind HD, (e-matrica) időtartamhoz kötött rendszerben). 2017. január 1-jétől új díjfizetős elemként jelenik meg HD szempontból az M86-os teljes szakasza és UD szempontból a 2016-ban átadott 33,4 km (a korábban átadott szakaszok UD rendszerben jelenleg is díjkötelesek).

Az M86-os szakaszai korábban csak azért nem voltak a HD díjfizetős hálózat részei, mert nem kapcsolódtak közvetlenül az autópálya-hálózathoz, ám idén megépült a Csorna-Hegyfalu közötti szakasz, amellyel a teljes M86 (Csorna-Szombathely) gyorsforgalmi utat (58,46 km) bekapcsolták az autópálya-hálózatba, Szombathely és Budapest között biztosítottá vált a gyorsforgalmi úthálózati összeköttetés, ezért a hálózatba kapcsolt útelemekre is kiterjesztik az e-matricás (HD) valamint az idén átadott szakaszra a használatarányos (UD) útdíjrendszert – írta az államtitkár, aki jelezte ugyanakkor, hogy az úthasználati díjaknál nem terveznek változtatásokat.

,

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik