Közélet

Stúdiót bérelget Putyin adója Magyarországon

Az MTVA nem akart rá válaszolni, bérel-e tőlük stúdiót az RT, de az oroszok feleltek a kérdésre.

Az egész ügy azzal kezdődött, hogy az MTVA nem tudott értelmezni egy aránylag egyszerű kérdést, amiben az LMP-s Ungár Péter afelől érdeklődött, bérel-e irodát vagy stúdiót az RT (a volt Russia Today) a közmédiától. Ugyanis felröppentek pletykák, hogy az orosz propagandát sugárzó RT működtetett stúdiót Magyarországon.

Ungár elsőre tehát nem kapott értelmes választ, kicsit egyszerűsítve ismét elküldte kérdéseit, amire nem kapott választ. Erre az Átlátszó blog tett kísérletet és az RT-hez fordult, hogy megtudja, valóban béreltek-e stúdiót a Kunigunda útjai MTVA-központban, hogy alkalmanként onnan jelentkezzenek be a szakértőik. A csatorna kommunikációs igazgatója, Anna Belkina így felelt:

Azon alkalmakkor, amikor az RT-nek arra van szüksége, hogy Magyarországon készítsen interjút egy vendéggel, akkor néha bérlünk stúdiót, mint a világon sok száz más helyszínen. Ez alkamanként, ad hoc történik és nincs folyamatban lévő szerződésünk az MTVA-val. Az RT-nek nincs állandó tudósítója vagy irodája Magyarországon.

Az Átlátszó még igyekezett pontosíttatni a választ, de újabb kérdései már süket fülekre találtak.

(Kiemelt kép: Iliya Pitalev/Sputnik)

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.