Taxisofőr, fodrász, virágárus. Csak néhány azok közül a szakmák közül, akiknek korábban komoly gondot jelentett a napi bevétel kezelése, ugyanis munkarendjük nem mindig találkozott a bankfiókok nyitvatartásával, így körülményes volt a készpénz tárolása, kezelése. A bank új, digitális szolgáltatásával válaszolt ezekre az ügyféligényekre, írják közleményükben.
A hitelintézet az elmúlt hónapokban tovább bővítette modern ATM-hálózatát, így a készpénz ki- és befizetésre egyaránt alkalmas bankautomatákból ma már 162 darab érhető el országszerte. Terveik szerint az év végére már mintegy 200 ilyen intelligens automata áll majd az ügyfelek rendelkezésére. Ezek segítségével a nap 24 órájában, akár ünnepnapokon, vagy éppen hétvégén is lehetőség van készpénzbefizetésre, az összeg pedig azonnal rendelkezésre áll a befizető folyószámláján.
A szolgáltatás népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a tavaly őszi indulástól kezdve 2017 október végéig összesen 418 000 készpénzbefizetés történt az intelligens ATM-eken keresztül. A készpénzbefizetések összértéke pedig elérte az 51 milliárd forintot. Mindezt alkalmanként 2-2 perc alatt. Októberben a havi befizetések forgalma pedig meghaladta a 13 milliárd forintot, ami 246 százalékos növekedést jelent a júliusban mért értékhez képest.
Az elmúlt hónapok kimagasló tranzakciószámai, valamint a pozitív visszajelzések mind azt bizonyítják, hogy bankunk ügyfelei szeretik és aktívan használják is digitális újításunkat. Ezekre a visszajelzésekre az intelligens ATM-ek számának bővítésével válaszolunk, hogy a befizető ATM-eket még több ügyfelünk számára tegyük elérhetővé az ország számos pontján
– kommentált a bank senior üzletfejlesztési menedzsere, Kéner Zsolt.
A szakértő hozzáfűzte, a kelet-közép-európai régióban egyedüliként az OTP Bank alkalmazza a készpénz visszaforgatási technológiát, amelynek köszönhetően a befizetett készpénz közel 90 százaléka visszaforgatható a pénzfelvételkor – ezzel csökkentve a készpénzlogisztikai költségeket.
Kiemelt kép: MTI/Máthé Zoltán