A baljós előjelek ellenére nem fulladt káoszba a 3-as metró pótlása a vonal felújításának első hétköznapján. Az első reggel tapasztalataiból korai még komolyabb következtetéseket levonni, az azonban már most kijelenthető, hogy a hétfő reggeli csúcsforgalomban nem maradtak tömegek a megállókban.
Reggel hét és nyolc óra között mindkét irányban rengetegen voltak a metrópótló buszokon, a sűrűn indított buszokra azonban mindenki felfért. A nyolc órai iskolakezdés előtt negyed órával a Lehel téren jól láthatóan nőtt a tömeg, de a komolyabb késést aligha foghatnak majd a diákok a metrópótlásra.
A metró utasainak többsége elsősorban a pótlóbuszokat vette igénybe, a Lehel térről induló villamosokon kevesebben voltak. Negyed kilenc körül a villamosok már szinte üresen indultak a Lehel térről, ekkor már nagyjából a Forgách utcai megállótól a pótlóbuszokon is volt ülőhely, legalábbis a belvárosból kifelé vezető irányban.
Az utastájékoztatásra nem lehetett panasz: a közlekedőket táblák, matricák és szórólapok segítették, minden megállóban és a metró kijáratainál láthatósági mellényes BKK-sok segítettek eligazodni – a tapasztalatok szerint erre volt is szükség, sokan kérdezték, merre tovább.
Újpest és a Lehel tér között az utazás – a felszíni közlekedés természetéből adódóan – persze tovább tart, mint metróval, de ebben nincsen semmi meglepő. Elsőre úgy tűnik, az autósokat jobban megviselte a felújítás, a Váci út ugyanis mindkét irányban a szokottnál jobban bedugult nyolc óra előtt, utána azonban itt sem volt komolyabb fennakadás.
A BKK vezetése valószínűleg megkönnyebbült, legalábbis erre utalt, hogy a pótlóbuszok Lehel téri megállójában Dabóczi Kálmán BKK-vezérigazgató felszabadultan nevetgélt kollégáival.
A napokban kiderül, mennyire indokolt a jókedv, hiszen nem az első nap, hanem az első néhány nap a kritikus: a káosztól félve ma még sokan elkerülhették a környéket, legalábbis erre utal, hogy az Árpád hídon a megszokottnál észrevehetően gyérebb volt az autós forgalom. Ha azonban a következő napokban nem romlik érdemben a helyzet, akkor bízhatunk benne, hogy megúsztuk a metróbalhét.
Nyilván nem utaztunk minden busszal, nem ültünk minden villamoson, nem vártunk minden megállóban, ezért továbbra is várjuk olvasóink tapasztalatait a bkkfigyelo@outlook.com e-mail címen és a BKV-Figyelő Facebook oldalán!
Kiemelt kép: MTI