A 3-as metró felújításával kapcsolatban egyre többet beszélünk a közösségi közlekedés megállóinak akadálymentesítéséről – vagy inkább annak hiányáról. Az érem másik oldala, hogy ahol – elvileg – megoldották az akadálymentes közlekedést, ott a karbantartás hiánya okoz problémát.
Írtunk már korábban a 2-es metró Pillangó utcai megállójának liftjeiről, a KöKi felvonóinak állapota pedig szinbte állandó témánk. Olvasónk, Miklós most az 1-es villamos újnak tekinthető liftjeire, illetve azok állapotára hívta fel a figyelmünket.
A csatolt képeken szereplő állapot nem először fogad az 1-es villamos Népfürdő utca/Árpád híd megállójánál. A Miskolc-Lift Kft. által üzemeltetett liftek heti, havi rendszerességgel elromlanak, és napokig állnak javítás nélkül.
Ilyenkor, ha bejelentem a hibát – mivel maguktól nem veszik észre – akkor a Miskolc-Lift a vállát vonogatja és a BKK-ra mutogat: “amíg nem hagyják jóvá az alkatrészt, nincs javítás”. Kérdem én, normális ez a bürokratikus hozzáállás vagy a működőképesség helyreállítása kellene hogy a cél legyen?
Természetesen a BKK a Miskolc-Liftre mutogat: “ők felelnek a karbantartásért”. Bezzeg a FINA idején minden csillogott, két közteres állt a liftnél és még a nyomógombot is letörölgette, hogy csillogjon. Utána meg le van megint bagózva az egész. Egy olyan környéken ahol többségében fiatal szülők élnek, napi szinten babakocsival közlekednek.
Arról már nem is beszélve, hogy ha működnek, akkor meg bűzlenek a húgyszagtól. A hajléktalanok szállónak használják, miközben ott van szemben a térfigyelő kamera és a metrónál (a másik ML-es lift) pedig BKK-s ellenőrök is.
Úgy gondoltam, első körben a BKK és ML kezeli a bejelentéseimet, de mivel ez már hónapok óta nem hozott érdemleges változást, jobb, ha mások is megismerik a BKK másik arcát, miközben a mobilitási hétvégén parádézik.