Összesen 45 új autóbusz állt forgalomba a napokban Budapesten, a főváros vezetése szerint a klimatizált buszok aránya ezzel eléri a 90-95 százalékot. A légkondi azonban csak akkor segít, ha bekapcsolják. Amikor kitör a kánikula, megszaporodnak a klímahasználatra, illetve az annak hiányára vonatkozó panaszok – Gergő levele egy ezek közt.
Azért írok neked, mert hátha tálálkoztál már a problémával és többet tudsz róla. Ebben a rekkenő nyári hőségben nem igazán mennek a légkondik a buszokon, de sokszor még az ablakok is kulcsra vannak zárva. Írtam az ügyben a BKK-nak, várom a reagálásukat. Az üzenet:
Tisztelt BKK!
Érdeklődnék, hogy milyen szabályok vonatkoznak a buszokon való légkondícionáló használatát illetően? Ma reggel a XVIII. kerületi Mikszáth Kálmán utcai megállóban 8:02 perckor szálltam fel, majd utaztam a NAY-347 rendszámú autóbusszal. Az autóbuszon sem a légkondícionáló nem műkődött, sem az ablakokat nem lehetett kinyitni. (Valamiféle speciális kulccsal lehet egy reteszt elforgatni, amivel nyithatóvá válik, de az enyémet épp otthon hagytam…)
Kérdésemre az első ránézésre igen kárörvendő buszsofőr úr először tagadta, hogy a típuson (MAN Lion’s City A21) lenne légkondícionáló, majd arra hivatkozott, hogy diszpécseri parancsra kapcsolhatják csak be vagy ki a buszon. Ezt eleve nehezemre esik elhinni, de mint hiteles forrás, Önökhöz fordulok a kérdéssel: valóban nem dönthet arról a buszvezető, hogy bekapcsolja vagy nem a légkondícionálót a buszon?
A zárt ablakokra irányuló kérdésemre pedig azt a választ kaptam ettől a kaján vigyort az arcán viselő “úrtól”, hogy neki ahhoz nincs kulcsa és egyébként is először ül ezen a típuson. Ha valóban először ül ezen a busztípuson, akkor sem kellett volna esetleg betanításon átesnie, mielőtt vezetheti a buszt?
Kiemelt kép: BKK