Az NB I-es labdarúgó csapatok bevételeinek kevesebb mint három százaléka származik közvetlen piaci forrásból – számolta ki a Magyar Nemzet.
csapatonként 1,78 milliárd, amely három és félszer annyi, mint 2011-ben.
például az önkormányzati támogatások, a tao-pénzek, a Magyar Labdarúgó Szövetségtől kapott juttatások. De olyan összegek is vannak, amelyek eredetéről több csapat sem volt hajlandó nyilatkozni a lapnak.
Az ilyen, nyíltan állami pénzeken kívül Magyarországon a szponzorációs pénzek sem pusztán piaci alapúak. A szponzorok ma már nem csak a csapat tulajdonosánál akarnak bevágódni, hanem a kormánynál is, főleg, hogy a támogatók jó része vagy állami vállalat, vagy olyan cég, amely rendszeresen indul közbeszerzéseken – írja a Magyar Nemzet.
A szponzoráción felül fontos bevételi forrás a közvetítési jogok értékesítése, ez tavaly 3 – 3,5 milliárd forint lehetett. Ennek az összegnek a 85 százalékát az NB I-es csapatok kapják. Jelenleg évente 3,9 milliárd forint áramlik így a fociba, a hazai meccsek közvetítési jogait a közmédia vásárolta meg, szakértők szerint nagyon túlárazottan, emiatt a Párbeszéd fel is jelentette a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alapot.
Az egyetlen, ténylegesen a piacról származó és jelentős pénzt hozó bevétel a csapatoknál
2016-ban a teljes forgalom 3 százaléka származhatott ebből. Ez azonban csak becsült adat. A Magyar Nemzet számításai szerint miközben