Már az is elég kőkorszaki, hogy a járművezetőknél csak akkor lehet jegyet venni, ha kizárólag készpénzzel és pontosan kiszámolt összeggel próbálkozol. Bankkártya? PayPass? Haha! De oké, benne van az üzletszabályzatban, a sofőr nem tart váltópénzt, váltásra nem kötelezhető.
Ha viszont akad utas, aki segítene pénzt váltani és erre az a válasz, hogy a buszvezető prosztó stílusban elküldi a turistákat és a segítséget nyújtót is, az már nem fér bele. Mária levele következik.
NCV-297 rendszámú 16-os busz, 2017. április 12-én, 11:34-kor. Két turista jegyet vásárolt, a buszvezető nem adott vissza, arra hivatkozva, hogy nincs váltópénze. Úgy láttam, ezressel fizették a két jegyet és várták a visszajárót. (Mivel a járművezetőnél váltott vonaljegy 450 forintba kerül, a két jegy vásárlása után az ezresből egy százas járt volna vissza a turistáknak. Nem nagy összeg, de nyilván nem ez a lényeg – a szerk.)
A sofőr közölte, hogy a következő megállónál majd, de ott sem lett váltópénze. Ezért segíteni próbáltam, felajánlottam neki váltópénzt, amit nem fogadott el. Azt mondta, hogy ne rajta, hanem magamon segítsek! Közölte, hogy neki nem kell visszaadni és én ne segítsek.
Az eset rémesen felháborított. Ezt magyarul lopásnak hívják! Ezenkívül a turisták lehúzásának! A csalás, ha kicsi, ha nagy, akkor is csúnya. A turistáknak amúgy is nehéz, nincs egy jegyautomata sem a Várban. Én ilyet még külföldön nem tapasztaltam, kellemetlen és szomorú stílus.
Eddig ez a keresetkiegészítő módszer nem tűnt fel. Szégyen.
A kiemelt kép illusztráció, forrás: Wikipedia/Kemenymate